Avatar billede tvc Seniormester
02. november 2009 - 22:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Webhotel med god webmail

Hej

Jeg søger et webhotel, hvor jeg samtidig kan få en webmail, med mulighed for at oprette undermapper til modtaget og sendte mails.

Løsningen må ikke være alt for dyr, da jeg betaler 120 kr. om året for den nuværende løsning hvor der blot ikke er mulighed for at se sendte mails og oprette undermapper.

Hilsen

TVC
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2009 - 22:38 #1
Du kunne overveje Gmail til mail til dit domæne.
Avatar billede bosse51 Nybegynder
02. november 2009 - 22:58 #2
One.com er oplagt, de er relativt billige og har ubegrænset antal
mail-adresser, samt undermapper etc.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. november 2009 - 07:45 #3
for at komplicere det, kan du vælge et  billigt webhotel, og bruge google apps til din mail/webmail.  det bedste af begge verdener ;)
Avatar billede tvc Seniormester
03. november 2009 - 14:36 #4
Tak for jeres svar.

Jeg har netop været inde og se på gmail. Det lyder jo godt men jeg kan ikke se, at der er mulighed for at anvende eget domæne i mailadressen?

one.com lyder også godt og prismæssigt på samme niveau med mit nuværende. Jeg har dog et nu-domæne og dette kan jeg ikke se at de hoster?

Hilsen

TVC
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. november 2009 - 14:54 #5
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
03. november 2009 - 14:58 #6
det var ikke gmail, men google apps  (google.com/a)
Avatar billede tvc Seniormester
04. november 2009 - 08:49 #7
Tak for jeres hjælp - det bliver en løsning med google apps, så erikjacobsen og fsconsult vil I lægge et svar hver?

Også tak for hjælpen til boss51, one.com kunne blive aktuelt på et senere tidspunkt bruger i dag cliche.

Hilsen

TVC
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
04. november 2009 - 09:02 #8
husk at du kan sagtens i din DNS opsætning sætte MX recorden til at pege på  Google Aps, så du får mail på Google, og www til at pege på et andet webhotel, da Google Sites er forholdsvis begrænset layout-mæssigt
Avatar billede tvc Seniormester
04. november 2009 - 12:00 #9
fsconsult - nu er jeg ikke så kvik på hjemmesideområdet, men det lyder som om du siger, at man kan udarbejde sit eget design på egen hjemmeside og lade goggle være det underliggende til styringen af mails?

Du skal ikke kaste dig ud i store udredninger - for så langt kommer jeg nok ikke med min brug af hjemmesiden ;-)

Tak for hjælpen - giver point når erikjacobsen også er med med et svar.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
04. november 2009 - 12:23 #10
tvc>  ja, i DNS opsætningen kan du sagtens have MX (mails) pege på en server, www.ditdomæne.dk pegende på en anden server og test.ditdomæne.dk pegende på en tredie server (eller localhost).
der er intet der binder en til at samle alt hos samme webhotel (sålænge man har adgang til at redigere sin DNS)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2009 - 12:28 #11
(Jeg samler slet ikke på point, tak)
Avatar billede tvc Seniormester
05. november 2009 - 11:15 #12
Så siger jeg tak for hjælpen og giver dem til fsconsult.

Hilsen

TVC