Avatar billede rosa10 Nybegynder
02. november 2009 - 20:26 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Computer med mange viruser?

Min datters computer er meget inficeret af viruser og pop op vinduer. Jeg kan ikke engang gå ind på eksperten og få jer til at kigge på det. Hvis jeg formaterer hendes computer med recovery cd-en er hendes computer så ikke fri for virus? Eller skal der mere til.
Avatar billede Tester1 Nybegynder
02. november 2009 - 20:38 #1
Jo det er korrekt..Når et styresystem installeres, bliver computeren formateret samtidig:)
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2009 - 20:56 #2
At bruge recovery cd sletter jo også de andre ting din datter måske godt vil passe på. Hvis du har mulighed for det, skulle du du måske hente Malwarebytes Antimalware i dén nyeste version. Hvis du ikke kan hete den direkte fra den inficerede computer, kan du lægge den på en usb pen og installere herfra. Når det er installeret, prøv at hente opdateringer til det. Hvis du er heldig, bliver det opdateret. Kør så en fuldskanning af computeren. Den plejer at være meget effektiv.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. november 2009 - 21:00 #3
Når du har kørt scanning af pc, så prøv at gå ind på en online virus scanner for at se om den har fjenet problemerne.
Hvilket antivirus program bruger du? Er det sat til at opdatere automatisk, eller er licensperioden udløbet?
Avatar billede rosa10 Nybegynder
02. november 2009 - 22:44 #4
Jeg kan godt installere Antimalware men ikke køre det da computeren forhindrer det i at blive åbnet. Min datter har gemt de ting hun ikke vil have slettet så hvordan kører jeg recovery cd-en. Det er windows vista og en asus computer hvis det har nogen betydning.
03. november 2009 - 06:21 #5
Smid pladen i dyret og start op på den...
Og følg instruktionen på skærmen...

---

Når du har fået det hele "recovered" så straks til WindowsUpdate for ALLE opdateringer!
Samt ditto med Sikkerhedsprogram(mer)!

Check også her -> http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/

(Du ka' godt reservere en del timer til hele proceduren...)
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2009 - 06:27 #6
Du har to ens spørgsmål, det er ikke tilladt på eksperten luk det den.
http://www.eksperten.dk/spm/891505
Avatar billede rosa10 Nybegynder
03. november 2009 - 22:18 #7
Ja jeg ved godt der er to ens spørgsmål. Det var et uheld, da jeg ikke kunne finde det første spørgsmål, jeg havde sendt ind, og ikke troede det var kommet ind. Hvordan sletter jeg det ene som ikke skal være der mere.
M.h.t. Recoverydvd-en sker der absolut ingenting, heller ikke hvis den er i computeren under opstart. Hvis jeg trykker på F2 under opstart kommer der blå skærm med forskellige muligheder, som jeg ikke kan finde ud af, men jeg skal vel få indstillingerne fra dvd-en over på computeren. Findes der en guide, der er til at forstå, som jeg kan bruge?
Avatar billede rosa10 Nybegynder
03. november 2009 - 22:24 #8
Jeg har lukket det andet spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2009 - 00:49 #9
Sidder lige her og kigger på min recovery dvd jeg har lavet til min computer, og kan se der også ligger en cd med genoprettelses værktøjer sammen med recovery dvd'en. Er der nogen der ved om man skal indlæse værktøjerne først på computeren, og herefter lægge selve dvd'en i. Jeg ved det ikke, for jeg har ikke haft behov for at bruge skiverne? Nogle ideer????
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2009 - 06:10 #10
Hvis du vil genindstallere så skal du ikke bruge værktøjet.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
04. november 2009 - 16:19 #11
Ja jeg ved godt jeg har to ens spørgsmål. Det var et uheld da jeg ikke lige kunne finde det første spørgsmål troede jeg ikke det var kommet ind. hvordan lukker jeg det så.
M.h.t. recoverydvd-en sker der absolut ingenting når jeg bare putter dvd-en i. Heller ikke når den er i under opstart.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
04. november 2009 - 16:25 #12
Når jeg trykker F2 under opstart, som jeg før har gjort ved andre computere kommer der blå skærm med anvisninger på engelsk. Jeg går ud fra jeg skal få den til at starte op fra dvd-en men hvordan. Findes der ikke en guide, jeg kan følge, som er til at forstå
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2009 - 07:03 #13
Du skal i bios have sat CD / DVD drevet til første boot, skal måske taste F8 under opstart, der er muligvis en vejledning i de papirer som fulgte med PCen da i købte den.
På min PC taster jeg Esc knappen oppe til venstre på tasteturet, så kommer jeg direkte ind i bootrækkefølgen og kan her klikke på den som skal starte.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
05. november 2009 - 15:58 #14
Tak for hjælpen. Jeg har fundet ud af det v.h.a. instruktionsbogen. Hvordan sætter jeg point ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2009 - 16:11 #15
Hej Rosa, ja du har godt nok lukket spørgsmålet, men du har vist selv givet dig pointene.
Når et spørgsmål skal lukkes, skal du spørge den person der har hjulpet dig, at de skal sende dig et "svar", som du så accepterer. På den måde for personen der har hjulpet dig tildelt de fortjente point.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2009 - 16:13 #16
Undskyld, jeg så ikke du havde to spørgsmål ude. Glem den sidste bemærkning.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
05. november 2009 - 17:35 #17
Jeg vil da gerne give point til jer kan i sende mig et svar nu eller er det for sent.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2009 - 18:50 #18
Hej Rosa, har du fået styr på computeren?
Avatar billede rosa10 Nybegynder
06. november 2009 - 19:00 #19
Ja jeg formaterede den og fandt en vejledning i instruktionsbogen i hvordan, for der startede ikke automatisk en guide når jeg puttede dvd-en i computeren. Jeg valgte selvfølgelig kun den drastiske metode fordi jeg overhovedet ikke kunne gå ind på eksperten uden at den lukkede ned. Men tak for hjælpen alligevel.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. november 2009 - 23:17 #20
Det var godt, det endte med du fik en computer der virker. Vi slutter her.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. november 2009 - 06:33 #21
rosa10
Hvis du vil dele point ud så skal du oprette en ny tråd med overskrift "point til ??" og så i teksten henvisning hertil, så kan dem som skal have point lægge et svar som du så acceptere.