Avatar billede MNAN Nybegynder
02. november 2009 - 20:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vista - Sortering på skrivebord

Hej,

Jeg har et problem vedr. skrivebordssortering i Vista.

Normalt har jeg ikonerne liggende forskellige steder på skrivebordet, men Vista er begyndt ved opstart at sortere dem efter type, så de bliver klumpet sammen i venstre side når Vista åbner. Jeg kan godt flytte dem rundt efterfølgende, men ved næste opstart er de igen samlet i venstre side sorteret efter type.

Hvad er det som mangler at blive slået fra ?

Mvh Martin
Avatar billede vejmand Juniormester
02. november 2009 - 20:43 #1
Højreklik på et tomt område af skrivebordet, klik på Vis, og klik derefter på Arranger automatisk.
Hvis du vil låse ikonerne op for at flytte dem, skal du klikke på Arranger automatisk igen for at fjerne markeringen af indstillingen.

Bemærk!
Som standard placerer Windows ikonerne med lige stor indbyrdes afstand i et usynligt gitter. Hvis du vil placere ikonerne tættere sammen eller mere nøjagtigt, skal du slå gitteret fra. Højreklik på et tomt område af skrivebordet, klik på Vis, og klik derefter på Arranger i forhold til gitter for at fjerne markeringen. Gentag disse trin for at aktivere gitteret.

Sakset herfra: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/The-desktop-overview
Avatar billede MNAN Nybegynder
02. november 2009 - 21:17 #2
Det hjælper desværre ikke. Jeg kan godt gøre alle de nævnte ting og har bl.a. ikke Arranger automatisk slået til. Når jeg åbner Vista næste gang er det som om Vista har nulstillet ændring og ført tilbage til som beskrevet.
Avatar billede MNAN Nybegynder
18. april 2010 - 11:31 #3
Ingen løsninger