Avatar billede Tester1 Nybegynder
02. november 2009 - 20:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Linux

Kan nogen sige mig om dette styresystem er godt, og om der noget jeg skal være opmærksom på hvis jeg installer det?

Og er ubuntu ikke bare en modificeret udgave af linux, der er ligeså god?

--

Der findes ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar^^
Avatar billede arne_v Ekspert
02. november 2009 - 20:05 #1
Linux er godt til mange formaal.

Ubuntu er en Linux distribution.

En Linux distriubtion bestaar af Linux, en masse faerdigt software (browser, email, tekstbehandling, editor o.s.v.), installations program etc..

Der er rigtigt mange forskellige Linux distributioner: Ubuntu, Fedora, Debian, Centos, Mandrivia, Kubuntu etc..
Avatar billede Gardevoir_DK Nybegynder
02. november 2009 - 20:09 #2
Det er såmand et godtv styresystem, men du skal ikke installere det, hvis du spiller meget, da man ikke kan installere spil på det, med mindre man har et spil som er desegnet til Linux. Men til normal internet brug, er det et godt system.

/Gardevoir
Avatar billede lzs Nybegynder
02. november 2009 - 20:20 #3
Om det er godt eller ej, kommer jo an på, hvad det skal bruges til :)
Som arne siger, så er ubunto en linux distribution, en af de lidt mere 'grafiske' af slagsen, men sikkert et ok sted at starte, hvis man kommer fra windows.