Avatar billede eeco Nybegynder
02. november 2009 - 13:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

2 routere til 1 fibernet box?

Hej..

Jeg har et lille problem med at få internet ud til alle computere i huset samt at få fjernsyn ud til 2 fjernsyn..

Fjernsynet virker ikke hvis jeg bare sætter det igennem routeren også ind på mit værelse igennem en switch som så giver mig internet på min computer også skulle give signal til fjernsynet, men det går ikke..

Jeg har så læst mig til at switchen skal stå foran routeren for at kunne gøre det sådan..

problemet er så at hvis det skal gøre sådan skal routeren stå på mit værelse også kan der ikke komme internet ned i den anden ende af huset...

Jeg har så sat en anden router til på mit værelse sådan så jeg kører to netværk i huset, så det ser sådan her ud:

netværk 1:
Fibernet box > router 1 > til min fars PC

Netværk 2:
Fibernet box > switch (så jeg kan få signal ud til fjernsynene fra mit værelse af) > router 2 > til min egen PC og PS3

Jeg kan godt få internet på netværk 1 men slet ikke på netværk 2..

Er det fordi man kun kan få 1 DHCP server til 1 af routerne..? eller er der en måde som kan få koblet den anden router til internettet..?

Håber i kan forstå problemet ellers må i skrive og jeg skal prøve at forklare det bedre..

På forhånd tak

MvH

eeco
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. november 2009 - 16:24 #1
Nu ved jeg ikke hvilken fiberboks du har, men på min fra Allied Telesis er der 6 LAN porte, hvor Port 1, 2 og 3 er kodet til internet, og port 4, 5 og 6 er til TV.

På min er det altså ingen mulighed for at få internet ud af TV portene, og hvis din fiberboks er indrettet på samme måde, er det derfor du ikke får internet på netværk 2
Avatar billede eeco Nybegynder
02. november 2009 - 16:31 #2
Sådan er det ikke på den her, tror jeg..

Nu har jeg byttet om på stikende og jeg har stadig internet i det stik jeg kørte fjernsynet igennem..
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. november 2009 - 12:37 #3
Prøv at læse her:

http://peter.binderup.dk/
Avatar billede eeco Nybegynder
11. november 2009 - 22:25 #4
hmm.. fik aldrig noget til at virke.. så jeg lukker den her..