Avatar billede drenriza Nybegynder
02. november 2009 - 11:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

datatekniker grundløn.

Jeg er igang med en uddannelse som datatekniker, og ville være færdig i en alder af 23/24.

Er der nogle der ved hvad grundlønnen er for datatekniker. Jeg kan ikke rigtig finde det.

Tak på forhånd
02. november 2009 - 12:15 #1
Hvor i DK ?
Privat eller "offentligt" ?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2009 - 13:26 #2
Løn er jo i princippet altid til forhandling...
- så dit køn har også betydning :D
Avatar billede maniactor Nybegynder
02. november 2009 - 13:29 #3
Det kommer jo an på overenskomsten, hvis firmaet da har sådan en..

Men jeg vil tro omkring 20.000-25.000 i private firmaer som grundløn.
Avatar billede drenriza Nybegynder
04. november 2009 - 10:18 #4
Hvor i DK?. Hovedstadens område.
Privat.
Køn. Mand:)
Overenskomst: prosa /dansk metal tror jeg.
Avatar billede zinuss Nybegynder
25. maj 2010 - 14:46 #5
Faldt lige over denne ved et tilfælde, så selvom den er gammel vil jeg lige give mit bud :)

Der er mange ting der spiller ind.. Hvor dygtig du er, om du er headhuntet, hvad du skal lave osv, osv.

Datateknikere som ender med at være hardwaresupporter og skal kører rundt og skille bærbare af eller fikse kopimaskiner, får jo ikke så høj en løn som ham der kører rundt og designe/installerer Citrix miljøere eller store VMware løsninger. Det gælder om at finde sin niche og så blive jerne dygtig og ud som konsulent.

Groft sagt kan man sige at jo højere profit du henter hjem til din virksomhed jo højere løn får du.. Jeg kender flere som ligger på 700 - 1 mille, med fri bil osv, men det er også super dygtige SAN, netværk eller server konsulenter :)

Tilbage til dit spørgsmål så vil jeg mene at almindelig drift ligger i omegnen af 25-30k +- pension, fri telefon / bredbånd,  i det private. Kender absolut intet til det offentlige :)
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. februar 2014 - 13:31 #6
Lukket