Avatar billede sjanten22 Nybegynder
27. oktober 2009 - 18:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! page_fault_in_nonpaged_area

jeg fik et par opdatering til min office 2007. og så crashede det hele Blå skærm. Jeg prøvde at genstarte og der var riller nd af skærmbilledet endtil window load billedt kom.
så blå skærm igen. først fejl 0x0000005 (0xb84f5030), 0x00000000 0x8052B8f8, 0x00000000

derefter indstallerede jeg opdatering til grfikkortet og i fejl sikret tilstand og genstart. blå skærm og ny kod..

stadig page_fault_in_nonpaged_area
og så  0x00000050 0xb6A2E030 0x00000000 0x8052B8F8 0x00000000

Har windows xp pro 32 bit tror jeg..

Hjælp!!!:-(
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2009 - 19:42 #1
Prøv lige at gå i fejlsikret tilstand.
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor skærmkort
H-klik på dit Grafikkort og vælg fjern
Genstart pc`en normal og lad den selv finde og installere dit grafikkort igen.

Klik på Start, klik på kør og skriv: msinfo32  + OK.
Under System oplysninge, klikker du på + udfor komponenter, klik på skærm.
I højre side står der en linie, der begynder med- INF-file
det kan være at der står noget med:
Nv4.inf, eller Oem0.inf, eller Atim128.inf.
Det der står, skriver du ned og skriver senere ind i nedenstånde
ISTEDET for de xxx jeg har skrevet længere nede.
så det f.eks bliver til:
ren %systemroot%\inf\INF Nv4.inf *inf.old

Klik på start, klik på Kør og skriv: CMD  + tryk enter
I den blinkende promt, skriver du:
(eller copy/paste disse linier og udfyld xx med dine oplysninger)
ren %systemroot%\inf\INF xxxx.inf *inf.old  (tryk enter)

ren %systemroot%\inf\INF xxxx.pnf *pnf.old  (tryk enter)

Genstart pc`en normal og lad den selv finde og installere dit grafikkort igen.
Du skal nu installere din grafikkort driver.
Avatar billede vejmand Juniormester
27. oktober 2009 - 19:43 #2
Lav en systemgendannelse fra fejlsikret tilstand:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede haverslev Novice
27. oktober 2009 - 20:33 #3
Nå så får vi åbenbart ingen mail IGEN :)

Men kan se at, jeg i mit indlæg, har fået slettet noget eller hvad der nu er sket :)

Skulle have stået efter første skriv.
Hvis ovenstående ikke virker, så prøv:
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
28. oktober 2009 - 09:11 #4
Tak for de hurtige svar. jeg prøvede selv at gendanne med succes men så bad dem mig om at opdatere mine office 2007 og crash igen.
Nu kan jeg slet ikke starte op og den har tiltider svært ved at finde skærmen i opstarten. Nu er der bare sort skærm med en lille blinkende vandret streg oppe i venstre hjørne som sædvanlig men den kommer bare ikke videre derfra. jeg kan ikke komme i fejlsikret eller noget  :-( tror at den er nød til at kome til pc doctoren.. med mindre i gutter kan nå at komme med noget super input inden kl 10 :-/

er ellers meget taknemlig for at i har taget jer tid til at hjælpe mig..
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 11:40 #5
Systemgendannelse er godt, men det mærkelige er at det i 75% tilfældende IKKE virker, når det er MS`s egne programmer eller opdaterineg der giver problemet :)

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på " R " for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede vejmand Juniormester
28. oktober 2009 - 11:52 #6
haverslev >> Det er jeg så ikke enig i.
sjanten22 skulle selvfølgelig have blokeret for opdateringen til office 2007 når nu det var den der gav problemer.

Jeg har aldrig selv haft problemer med systemgendannelsen.
Avatar billede haverslev Novice
28. oktober 2009 - 12:49 #7
Vejmand >  det har jeg desværre set mange gange med systemgendannelse og MS ting.
Især de MS opdateringer der ændre i reg.databasen og/eller fjerner gamle filer

Hvis vi derimod snakker ændringer der er lavet ifm. f.eks drivere installationer, andre installationer osv. så virker sys.gendannelse næsten 100% hver gang :)
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
28. oktober 2009 - 13:03 #8
Jeg kommer lige i tanke om at efter gendannelsen kom opdateringer selvfølgelig op igen og var klar til at blive hentet og opdateret. Jeg afviste den bad den om ikke at give mig besked om lige de opdateringer. Efter det prøvede jeg at starte et spil op og så crashede den og er nu kommet til at den ikke komme videre fra det første billed. Sort skærm med en lille blinkende vandret streg i venstre hjørne. Kan ikke engang komme i bios og det hjalp hellere ikke at smide windows CDen i.. :-S Men jeg ville ønske at jeg kunne have nået de forslag i kommer med inden den slet ikke ville starte op.

PCen er nu sendt til rep hos den lokale. Men jeg kunne godt tænke mig at vide mere om dette hvis problemet skulle komme op igen. Jeg skriver lige Når den er blevet repareret og beskriver fejlen og hvad der er gjort for at udbedre den..
Avatar billede sjanten22 Nybegynder
10. september 2010 - 21:25 #9
løst