Avatar billede Slagterhunden Nybegynder
26. oktober 2009 - 07:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få telmore mobil bredbånd til at forblve blå!

er der en måde hvorpå man kan tvinge usb pinden fra telmore ( den til en krone "huawei e1752")
når den går over på grøn går det extremt langsomt. 5-10 kbs
men på blå selv med dårlig forbindelse flyver det afsted med 150 -200 kbs

kan man ike opsætte så den fortrækker blå når det er der?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. oktober 2009 - 10:53 #1
Ifølge oversigten fra Telmore er grøn GPRS og blå 3G netværk. Der er tale om to helt forskellige teknologier, derfor vil altid have lav hastighed på grøn uanset signalkvalitet - og højere på blå selvom signalet er svagere.

Oversigt:

https://www.telmore.dk/1210850365039/HelpFAQItem_C/hjaelp/HelpFAQitem_mbb_3_infoommodems_huaweie1752
Avatar billede Slagterhunden Nybegynder
26. oktober 2009 - 11:44 #2
ja netop. det tror jeg jeg har fundet ud af *g*
men var mere om man kunne tvinge den til at køre på 3G netværk. gprs køre voldsomt langsomt
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
26. oktober 2009 - 12:04 #3
Jeg ved ikke med Telmore, men med 3 kan du bede den om at roame - dvs. bruge andres netværk. Det kan holde forbindelsen - men så taler vi pludselige 2,3 eller 10 kroner pr. megabyte.
Avatar billede Locodk Nybegynder
26. oktober 2009 - 12:56 #4
Jeg ved at man ved 3 kan vælge det netværk man foretrækker - det kræver naturligvis at et 3g netværk er tilgængelig der hvor du sidder.

Jeg fandt en guide på Telmore's hjemmeside der virker tilsvarende, så kan du jo se om det hjælper.

https://image.telmore.dk/guides_dk/huawei/MobilePartner/NedsatHastighed.pdf
Avatar billede Slagterhunden Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:12 #5
den ser sådan her ud når jeg vil ændre

http://www.2shared.com/file/8690296/f86b3a3e/frm00001.html
Avatar billede Slagterhunden Nybegynder
26. oktober 2009 - 14:41 #6
glemmer at fortælle at jeg køre windows 7. ved ikke om det kan have noget af sige?
Avatar billede Locodk Nybegynder
26. oktober 2009 - 15:31 #7
Det er formentlig fordi du skal slå automatisk roaming fra i en af menuerne, måske under fanebladet generelt.

Har desværre ikke selv telmore mobil bredbånd, så kan ikke lige se hvor man skal gøre det.

du kan evt. ringe til deres support - de må jo vide noget om det :)

(tror ikke problemet knytter sig til windows 7)