Avatar billede niels88 Nybegynder
25. oktober 2009 - 18:14 Der er 7 kommentarer

Hjælp... Program til at lægge stemme til manga/anime...

Mangler et program til at selv lave/lægge stemme til tegnefilm..
Det må meget gerne være et godt program..
Hvis også man kan lave sin egen stemme om, ville være fedt..
håber i kan hjælpe.. har søgt på google og har kun fundet noget til mac.. "Final Cut Studio 2"/"Soundtrack Pro 2"

ps.. ved ikk lige om den ligger det rigtige sted...
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 18:24 #1
Et rigtigt let videoprogram, og som heller ikke er så dyrt hedder Corel VideoStudio. Programmet findes i en stor og en lille udgave, VideoStudio X2 og VideoStudio Express 2010
Begge kan downloades i en prøveversion på Corels hjemmeside:
http://www.corel.com/servlet/Satellite/gb/en/Product/1208530086431#tabview=tab3
http://www.corel.com/servlet/Satellite/gb/en/Product/1224171780177#versionTabview=tab1&tabview=tab6
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2009 - 18:45 #2
Avatar billede niels88 Nybegynder
25. oktober 2009 - 18:55 #3
Tak #1 og #2... Vil da lige kigge nærmere på dem... ;)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2009 - 22:37 #4
Så vidt jeg kan se er det produkt du har linket til hos Sony kun til at redigere lyd, og altså ikke lægge det på video, men det kan godt være jeg tager fejl.
Avatar billede justrace Novice
25. oktober 2009 - 23:47 #5
Det var til at optage lyden, og få det til at lyde som du vil have det.
Derefter bruger du en af Vegas-udgaverne til at lægge den på filmen.

Det kan selvfølgelig godt være det er nemmere den anden vej, det kommer jo helt an på hvordan det hele skal foregå.

Har du noget ordentligt udstyr til at optage med? Tænker på mikrofoner osv..
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2009 - 09:14 #6
(Jeg smutter lige på landbrugspraktik, og er væk fra en computer den næste uge.)
Avatar billede justrace Novice
26. oktober 2009 - 09:19 #7
Jamen god plovfure, øh uge. :)