Avatar billede mikkelllm Nybegynder
24. oktober 2009 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Problemer med opstart af HP bærbar

Hej

Jeg har en HP Pavilion dv9500 bærbar computer. Den har jeg haft i lidt over 2 år, og der har aldrig været det mindste bøvl med den.

Dette ændrede sig så i sidste uge - computeren frøs, viste en bluescreen lukkede ned, og siden har der været konstant bøvl med den. Når jeg prøver at tænde computeren viser den en "broget" linje foroven uden noget tekst, den forsvinder så helt og går over til at have en fuldkommen sort skærm - der kommer intet frem på skærmen overhovedet.
Det lykkedes mig dog at få gang i computeren, hvor jeg kørte div. vira skan, samt kørte combofix. Computeren kørte fint de efterfølgende timer, men frøs så igen - jeg har ikke rigtig kunne få gang i den siden hen.

Jeg har prøvet troubleshooting på HPs hjemmeside, men uden held, derfor prøver jeg herinde. Jeg har ingen Vista-cd til den da jeg ikke fik det med, da jeg købte computeren.
Avatar billede detgulehus Nybegynder
24. oktober 2009 - 16:35 #1
Hejsa
Blåskærm betyder som regel hardware problemer, måske du skulle skifte dine ram til at starte med. Det kan også være din hd eller grafikkort. Men prøv med nye ram først.
Mvh Lars
Avatar billede mikkelllm Nybegynder
24. oktober 2009 - 19:20 #2
Hej

Hmm har lige købt nogle ram af en ven, så når jeg får dem må vi se om det er det.
Min hd har jeg kunne komme ind på og lave backup af - kan det så stadig være den?
Avatar billede detgulehus Nybegynder
24. oktober 2009 - 23:18 #3
Nej så er det nok dine ram det er galt med. Godt de er påvej allerede :-)