Avatar billede hervig Nybegynder
24. oktober 2009 - 15:32 Der er 7 kommentarer

Blå skærm ved opstart, Fejl ved geninstallation

Da jeg startede min computer her til morges, kom jeg på skrivebordet, men lidt efter det gik den ud på KUN blue screen og fortalte følgende til mig:

Stop: c000021a {Fatal systemfejl}
Systemprocessen windows subsystem afsluttede uventet med status 0xc0000005 (0x7c9101b3 0x011cf28c).
systemet er blevet lukket.

Efter det kan jeg KUN slukke min computer.
Så prøver jeg at starte den igen, men så er det som om der ikke kommer strøm ud gennem USB stikket og skærmstikket, da min mus ikke virker. Det prøver jeg nogle gange, og så starter den op pludselig igen. Men efter at VELKOMMEN har stået der går den på blue screen og fortæller det igen.

Jeg prøver så nogle gange igen og har sat min geninstallations cd i. Da den starter igen trykker jeg hurtigt F12 for at komme ind i boot menu for at geninstallere min computer. Jeg trykker Cd-rom/DVD for at komme ind på cd'en og så kommer menuen frem fra toshiba med geninstallationen om den skal være dansk, gendan hele harddisken osv. Jeg geninstallere.
Men ca. 30% inde i geninstallationen, melder den felj, og siger nogle høje lyde.
Efter det kommer jeg frem på en dos skærmen hvor den siger !!!!!!ERROR!!!!!! og siger at jeg skal trykke på any key. Jeg trykker enter og den siger så en hel masse, men det kan jeg ikke tage printscreen af fordi min computer ikke kan starte. og hvis jeg skulle tage billeder skulle jeg tage mange af det. Jeg skriver lidt af det den siger nu:

**********************************
Date    : Sat Oct 24 14:56 :00 2009
Error Number: (437)
Message: Cannot read from file
version: 7.00 (Apr 19 2001, Build=254)
License: XQ199905
Command line arguments: -clome, mode=pload, scr=X:\03526000.GHO:1,dst=1 :1 -batch
Active Switches :
      Spanning
      Autoname
      Sure
ProgMode            :Prog_Local
PathName            :
DumpFile            :x:\03526000.GHO
DumpPos              :666992640
FlagImplode          :0
FlagExplode          :10

Den fortæller MEGET mere som Start heap, cur heap, total memory, fat details, NTFS details, NTFS Global flags, NTFS Volume0:, disk info, cluster Allocation Map, drive 128 osv.

Og så kommer der en MASSE TAL under Remote Drives. Her kommer lidt af det:

Remote Drives
Asynclo :1
NTFS MFT or Attribute Structure
000: 80 00 00 00 48 00 00 00 01 00 00 00 00 00 03 00....H........
016: 00 00 00 00 00 00 00 00 1C 00 00 00 00 00 00 00.............
032: 40 00 00 00 00 00 00 00 00 D0 01 00 00 00 00 00@............
Osv osv osv.
Den går fra 000 som i den første af dem til 2032, så der er mange, fyldt med tal og bogstaver.

Jeg har en Toshiba sattelite ved ikke så meget om hvad den har, kan ikke huske, den er gammel. Windows XP 512 mb-ram graffikkort kan ikke huske men er et ATI radeon.

Det er mit problem, håber nogen kan hjælpe mig med det:)
Avatar billede hervig Nybegynder
24. oktober 2009 - 15:34 #1
Ps. efter det kan jeg trykke ESC og så kan jeg skrive noget i Dos skærmen. Der står i forvejen D:\BMPLNG1>
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. oktober 2009 - 19:50 #2
Kan du starte den i fejlsikker tilstand ?

Har du opdateret med alle opdateringer fra windows update ?
Avatar billede hervig Nybegynder
24. oktober 2009 - 22:39 #3
har ikke tjekket med fejlsikret. tjekker lige. Men jeg kan jo ikke kommer ind og opdatere når jeg ik kan komme ind på computeren.
Ps. Det her er aldrig sket før.
Avatar billede hervig Nybegynder
24. oktober 2009 - 22:41 #4
Jeg har slet ikke mulighed for at komme ind på nogen tilstand nu. Det kan den slet ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. oktober 2009 - 13:33 #5
Det er jeg godt klar over, men spørgsmålet var mere på om din maskine var opdateret da du fik den oprindelige fejl. Der er nemlig en opdatering som tager netop hånd om denne fejlmeddelse.

Første skridt er ikke en geninstalation, men en start i fejlsikker tilstand, men jeg kan forstå at du ikke har prøvet dette inden geninstallationen.

Når den stopper under installationen og siger mærkelige lyde, så er det helt sikket DVD drevet der ihærdigt forsøger at læse fra skiven. I den process kan den godt variere meget i omdrejninger.
Check skiven engang, og se om den evt. har en ridse, og dette er årsag til at den stopper installationen.

Lån evt. en anden skive, men prøv også om du kan låne et dvd drev, og prøve med den oprindelige skive i denne.
Avatar billede hervig Nybegynder
25. oktober 2009 - 15:19 #6
De lyde jeg snakkede om var ikke fra cd'en, det var fra computere, sådan en fejlmeddelses lyd. Men cd'en er da ridset ja. Men plejer at virke fint osv. Tror ikke det er drevet der er noget i vejen med.
Og tror ikke jeg har fået opdatereet den opdatering. Og jeg har heller ik porøvet at opdatere i feljsikret inden jeg prøvede at geninstallere, tænkte jeg ikke over.

Nå men prøvede lige os med et andet drev, jeg havde nemlig et eksternt drev. Øhm, den læser slet ikke cd'en. Jeg kommer bare ind på en dos side hvor jeg ik kan gøre andet end at slukke.
Avatar billede columbo55555 Nybegynder
19. februar 2010 - 02:43 #7
jeg har samme problem. Min computer var inficeret med virus,
hvorfor jeg valgte at gendanne fabriksindstillingerne.
Under recovery med disk 1/2 begynder computeren med at
loade NTFS MFT filer, men denne proces afbrydes efter ca 37%
hvorefter der sker intet. Jeg har ved gentagne forsøg fået
meldingen : error number 437....
nogen som har en løsning på problemet.