Avatar billede jokeboy Nybegynder
23. oktober 2009 - 19:27 Der er 1 kommentar

toshiba Qosmio x300 eller X500

Hvor ser man denne nye gamer bærbar i københavnsområdet ?
Og nogle steder man kan se priser på denne maskine ?
Avatar billede mr-bios Nybegynder
24. november 2009 - 22:35 #1
Jeg har lige tidligere i dag modtaget min X500 med posten, Jubiii tænkte jeg. MEN, den maskine jeg fik, havde en mystisk skygge i bunden af skærmbilledet (ca. 6-7 mm oppe fra bunden), og i de to hjørner i bunden. Først troede jeg at skærmen havde fået et tryk igennem postsorteringen.
Skyggen minder lidt om den skygger der kommer når man presser let på skærmen, og bryder baggrundsbelysningen i skærmen, så farven bliver mørkere. Det skal ikke forståes som pixelfejl, men en belysningsfejl tror jeg. Jeg ringer til El-giganten hvor igennem jeg har købt den (dog over nettet, da den ikke var kommet i nogen af deres butikker endnu..), og de siger jeg bare kan tage ned i den tætteste El-giganten og bytte den. Det gør jeg så, i Glostrup.
Maskinen bliver byttet uden problemer, men da jeg kommer hjem, er der samme fejl. Jeg tager derefter ned i butikken igen, for at kigger på deres udstillingsmodel. Samme fejl. Jeg returnerer derfor min nye maskine igen, og får pengene tilbageført til mit dankort. Det skal siges at jeg gav 13.999kr. for den.
Jeg tror at hele deres parti har denne fejl, og jeg vil opfordrer ALLE til at kontrollere deres skærm, lige efter køb. Fejlen ligger fysisk i skærmpanelet, og har intet med Windows at gøre. Dog ses fejlen første gang tydeligt, når "VENT VENLIGST"-skærmen fra Toshiba vises, altså under klargøringen af Windows. Det ses som en mørk bjælke i bunden af skærmbilledet.

Jeg prøvede lige et spil på maskinen inden den blev returneret, for at se hvordan fejlen afspejlede sig i spillet, og for mig, var det IKKE til at leve med. Så tag dig i agt. Men ellers SUUUUPER fed maskine. Havde den ikke haft denne fejl, ville jeg nok have ofret en SSD 128Gb disk som C-drev. Den 500Gb 5400 RPM disk, yder ikke super godt, og trækker Windows eget performance indeks ned på 5,5 (laveste fællesnævner). Alle punkter på nær harddiskoverførsel lå ellers over 7.0. Ærgeligt at spare på harddiskene, der virker som eneste flaskehals i denne maskine.

Lige nu kører jeg på Toshibas X300 maskine, som også er super lækker.. Så øv bøv for mig. Må bare vente på næste parti, der forhåbentligt IKKE har denne fejl.

Og tak til El-giganten for den gode returneringsservice, ingen brok gav de, til min store tilfredshed.De kunne jo også selv se fejlen, men alligevel :-)