22. oktober 2009 - 22:09Der er
56 kommentarer og 1 løsning
Outlook - Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren
Jeg er pludselig begyndt at få følgende meddelse i outlook "Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren. Kontakt systemadministrator". Fejlmeddelsen startede i IE7, og er der stadig i IE8. Jeg har været inde og checke for opdateringer. Jeg bruger vista og outlook 2007. Jeg er logget ind som systemadministrator.
Export and import the registry key from another computer Important This section, method, or task contains steps that tell you how to modify the registry. However, serious problems might occur if you modify the registry incorrectly. Therefore, make sure that you follow these steps carefully. For added protection, back up the registry before you modify it. Then, you can restore the registry if a problem occurs. For more information about how to back up and restore the registry, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base: 322756 (http://support.microsoft.com/kb/322756/ ) How to back up and restore the registry in Windows Note Use this method only if the earlier instructions for each browser do not work to resolve this problem. Export the registry key from another computer
1. Click Start, and then click Run. 2. In the Open box, type regedit, and then click OK. 3. Locate the following registry key: HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile\shell\open\command
4. Click the command folder. 5. On the File or Registry menu (depending on your operating system), click Export. 6. Note the location of where the file will be saved. The registry file can be saved directly to the hard drive or floppy disk. 7. Type a unique file name, and then click Save. 8. Quit the Registry Editor.
Import the registry key
1. Copy the Exported registry key to the desktop on the problem computer. 2. Double-click the .reg file.
You receive the following message: Are you sure you want to add the information in drive: location file was copied to\file name.reg to the registry? 3. Click Yes, and then click OK
Jeg fik problemet efter jeg eksperimenterede lidt med forskellige browere som Firefox og Google Chrome. Jeg har løst problemet, ved at rette lidt i registrerings databasen i følgende. - Start, Win+R, Skriv REGEDIT i bokens og klik OK. - Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html - Dobbelt klik på .html key and select Modify... - Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile" - Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml - Skift værdien til det samme "htmlfile"
Hej Det er første gang, jeg prøver eksperden.dk - så du må lige hjælpe mig med vejledning omkring overførsel af point. Jeg har forsøgt at finde noget om det på siden, men forgæves....
finnjohn >> For det første, du kan ikke give point, det kan kun den bruger som oprettede spørgsmålet.
For det andet, husk at sende dine indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar". "Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.
For det tredje, her kan du læse alt om hvordan Eksperten fungerer, herunder også point-systemet: http://www.eksperten.dk/faq
Hej Jan Jeg har sammr problem som steen og finn ogkan se de fik problemet løst. Jeg er ved at førsøge samme løsning,men kan ikke finde hverken html eller shtml i HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes. Jeg klikker på start og skriver redegit i start søgning og klikker på HKEY_CURRENT_USER derefter på software og til sidst på classes. der kommer forskellige ting frem ,men ingen html eller shtml. hvad gør jeg forkert?
Hej ! tusind tak for dit råd. Det virkede. Jeg havde haft Google Chrome installeret, men afinstalleret igen. Det er nok alligevel det, der har været årsagen. Mvh. Solveig
Hej Jan Borup! Din løsning til problemet "Handlingen er blevet annulleret pga begrænsning...." er fantastisk - den løste også mit problem. Fortæl venligst hvordan man giver dig 1.000.000 poin så vil de blive overført til dig. Med et tusinde tak for hjælpen Per L. Le Lavandou, France
Problemet opstod efter afinstallering af Google Chrome. Efter geninstallering af Google Chrome (uden at markere den som standard browser) virker Outlook 2010 og Explorer 9 atter, og jeg kan nu klikke på samtlige link i Outlook.
Hej. Jeg har samme problem, opstået efter windows update og afinstallering af Google Chrome. Win 7 64 bit, Outlook 2010. Kan ikke finde "HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes" med "html" til sidst. Er de tidligere råd forældede? Hvad gør jeg?
Hej igen. Vil lige tilføje at jeg bruger Firefox 5.0 som standard. Jeg har forsøgt geninstallering af Chrome, men det har ikke gjort nogen forskel. Jeg er uerfaren hvad angår indgreb i reg.database eller lign. i PC'ens ædlere dele. vh nlm
Jeg har gennemført JanBorups løsning. Men er ikke kommet helt i mål.
Nu får jeg et pop-op vindue indeholdende: Find kædeoversigt: "søg i dokumenter" Feltet "filnavn" står åbent for udfyldelse og typen af fil er "eksekverbare filer".
Jeg har prøvet at taste et tilfædligt filnavn og trykke "ok", men der sker intet.
Det er som om den søger efter en fil for at aktivere linket.
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html - Dobbelt klik på .html key and select Modify... - Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile" - Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml - Skift værdien til det samme "htmlfile"
Sådan skulle løsningen umiddelbart ordnes, men hvad gør man hvis de .html og .shtml filer ikke er at finde de steder hvor de burde være?
- Find frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html - Dobbelt klik på .html key and select Modify... - Skift værdigen for (Standard) ved at dobbelt-klikke på den og værdien fra "ChromeHTML"/"FireFoxHTML" til "htmlfile" - Find også frem til HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml - Skift værdien til det samme "htmlfile"
Sådan skulle løsningen umiddelbart ordnes, men hvad gør man hvis de .html og .shtml filer ikke er at finde de steder hvor de burde være?
Fik "poko1" noget ud af at oprette en ny tråd? og hvad var svaret?
Problemet er, at jeg - lissom MIPetersen - får meldingen "Handlingen er blevet annulleret pga begrænsninger på computeren", når jeg klikker på et link i en mail. Outlook 2010 32Bits - Window 7 64 bits
Og du Har kørt Fixit 50388 som jeg linkede til, og får stadig fejlen?
Hvis ja, er de 2 nøgler som omtales i indlæg #9 i registreringsdatabasen? Altså disse: HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.html HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.shtml
Er nøglen jeg omtaler i indlæg #41 i registreringsdatabasen? Altså denne: HKEY_Local_Machine\Software\Classes\htmlfile
Ja, men jeg tror snart jeg går fra forstanden af at skulle bruge en helvedes masse tid på det rådne lort - efter at have betalt en masse for det. I stedet for at kunne komme til at bruge min computer til at arbejde på den. FF 13.0.1 IE 9 Windows 7 Outlook 2010
Hvis ikke du følger de forslag vi kommer med, giver det ikke rigtig nogen mening at fortsætte......så kan jeg altså godt forstå du bruger en masse tid på dine problemer med maskinen.
Jeg er helt ny her, men har haft gavn af jeres svar 2 gange! Rigtig mange tak! Jeg vil gerne give point til dem der har hjulpet mig, men jeg ved ikke hvordan.
Tak for forslaget. Det virker - hurra. Allerede da jeg læste forslaget, gik der et lys op for mig. Jeg havde for et par dage siden afinstalleret Google Chrome.
hej Jan har samme problem som brolaeggeren men kun på lenovo
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.