Avatar billede pctiger Nybegynder
21. oktober 2009 - 14:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny bærbar....der er sku mere en svært.

Har tidligere spurgt til gode råd....sønnen skal igen igen have ny bærbar. Giver snart op. Men,
Krav:
- vægt <2,5
- grafik - skal kunne klare mindre krævende 3d spil. Og SecondLife
- helst disk med 7200pm
- ikke mindre en 13"
- må ikke blive for "varm" (læs, må ikke give ham 1.grads forbrænding på benene:)
- pris mindre end 6.000,-
- være præinstalleret med Windows 7
Hjælp venligst.........
Vh/Jens
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2009 - 14:47 #2
Prøv f.eks at kigge på denne Zepto, men du skal lige konfigurere med 7200rpm disk og styresystem - pris :KR 5.576,00 INKL. moms
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=1095&notebookid=1511
Avatar billede pctiger Nybegynder
21. oktober 2009 - 15:02 #3
Zepto er uden Win 7.

Tummer1983.......det er netop det der er problemet....hvilken skal man vælge. Der er vel generelt noget der anbefales under de kriterier jeg har listet ?
Avatar billede hitmanfreak Nybegynder
21. oktober 2009 - 15:29 #4
Du kan ikke købe med Windows 7 Preinstalled endnu da den ikke er blevet frigivet.
Burde blive frigivet omkring d. 25 Oktober.
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2009 - 15:49 #5
Zepto er uden Win 7!
Læs nu hvad jeg skriver i #2
Når du konfigurer den med Win7, så er prisen KR 5.576,00 INKL. moms
og jo, den win7 bliver frigivet på oem basis imorgen også
tillige bliver den danske udgave i retail frigivet d. 29/10
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2009 - 15:52 #6
Avatar billede pctiger Nybegynder
21. oktober 2009 - 15:55 #7
Ja, det er også rigtigt. Sory :-)
Avatar billede haverslev Novice
21. oktober 2009 - 17:09 #8
Du kan også se på en Dell - kig på nr.2 i linket, den er sat ned i pris og skal bestilles idag, hvis du vil have den billigt.
Du skal selv lige konfigure den med en harddisk på 7200rpm
http://www1.euro.dell.com/dk/da/hjemmet/Bærbare-pc'er/laptop-studio-1555/pd.aspx?refid=laptop-studio-1555&s=dhs&cs=dkdhs1
Avatar billede pctiger Nybegynder
22. oktober 2009 - 12:33 #9
Ok, jeg har tilpasset den Dell Studio 15 du taler om. Som udg.pkt. skriver Dell det er en besparelse på 5.352,- Og det er ikke så lidt, men jeg har dog svært ved, at forstå, at det skulle være "normal prisen" for en sådan. Men altså færdigkonfigureret kommer den til at koste kr. 6.220.
Indeholdende følgende overordnede dele:

- Pentium® Dual-Core Processor T4300 (2.1GHz, 800MHz, 1MB cache)
- Windows® 7 Professional 64 Bit
- Microsoft® Works 9.
- 4096 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 800 MHz [2 x 2048 MB]
- 320 GB Serial ATA-harddisk (7.200 omdr./min.)
- 512 MB ATI Mobility RADEON HD 4570
- Primært 6-cellet litium-ion-batteri på 56 W/t

Adspurgt til min søn er svaret:
"jeg vil nok spille mest SecondLife".
Er ovenstående derfor det rette valg eller er der andet han bør købe i stedet - og her tænker jeg på varmeudvikling, 3d og pris.
Vh/Jens
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2009 - 15:58 #10
Før prisen på Dell ved jeg ikke noget om, men hvis du tager den og det kun er ændring i harddisken i forhold til "standard" udgaven - så er prisen +610 kr. ialt 5500,-kr.

Dell maskinen har langt det bedste grafikkort, hvad ang. processor, ram hastighed, så er Zepto og Dell meget ens - dog får du 4Gb ram med i Dell`en

Dell Grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/AMD-ATI-Mobility-Radeon-HD-4570.13885.0.html

Zepto grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-G-105M.13790.0.html

Så Dell er at fortrække hardware mæssigt, men Zepto er måske at fortrække design mæssigt :)