Avatar billede quark-8382 Nybegynder
20. oktober 2009 - 23:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Funktion udregner ikke automatisk

Hej
Jeg har tidligere fået hjælp, se spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/888867#reply_7465670

Nu er det at, jeg ikke få funktionen til at opdaterer efter ændringer i fanen "kalender"
Hvis jeg ændrer ugedag i kalenderen, f.eks. en Ti til Ma i Januar, bliver der ikke ændret noget i antal dage pr. md. i "Jan" heller ikke hvis der trykkes F9 elle Regnearket gemmes og lukkes og genåbnes.

Er der muligt at få funktionen til at beregne automatisk, så hvis der ændres i kalenderen, så kan det ses i månedsarkne med det samme. ?
Regnearkek kan ses her: http://www.famfrausing.dk/Kopi2.xls
Avatar billede mhp_dk Nybegynder
21. oktober 2009 - 08:00 #1
Dit problem er din formel, =HVIS(C3="";"";FindAntalDage($A$1;C3))

Den bliver ikke beregnet når data ændres.

Du kan prøve at trykke F2 på formel feltet efter du har ændret data og trykke Enter, så vil Excel beregne igen.

Du kunne måske bruge tæl.hvis i stedet for, det kræver så at du erstatter T-mønster med en ny tæller der indeholder måned og dag så du har totalerne for alle uge dage på arket T-mønster i stedet og det er så disse du ligger sammen.
Avatar billede jkrons Professor
21. oktober 2009 - 08:57 #2
Du kan tilføje linjen

Application.Volatile lige efter erklæringerne:

Dim i As Long, j As Long, lM As Long, sTmp As String
Dim Dage As Long, lRow As Long, lCol As Long
Application.Volatile
    For i = 1 To 12.....
Avatar billede tjacob Juniormester
21. oktober 2009 - 10:39 #3
jkrons har svaret.
Jeg burde have gjort funktionen Volatile fra starten af, men den smuttede lige.....
Det gør at funktionen genberegnes hver gang en celle ændres i arket.
Avatar billede quark-8382 Nybegynder
21. oktober 2009 - 13:43 #4
jkrons det virker, bare kanon :-)
tjacob tak for forklaringen ogden store hjælp tidligere.
jkrons vil du smide et svar. ;-)
Avatar billede jkrons Professor
21. oktober 2009 - 16:02 #5
Et svar :-)