Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 15:15 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

STOP Error . kan ikk komme i windows.

hej. jeg slukkede min com igår aftes på power knappen. og her til morgen ville den ikk gå ind i windows. nu loader den . og derefter kommer der blå skærm. med en STOP ERROR kode i bunden. dette vises max i 3 sek hvorefter com genstarter og den gør det samme forfra.

Kan jeg slet ikk gøre noget ved dette problem ?

Starten af den mega lange kode jeg kunne nå at fange er følgende :

STOP 0x8232E

på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 15:22 #1
der er vist noget du lige skal ordne først.

Point ude 1.250,00

m.v.h
Avatar billede Blandy Praktikant
20. oktober 2009 - 15:28 #2
kan du ikke nå at gå ind i bios, eller fejlsikret tilstand? Kan du det kan det muligvis reddes. Ellers er det umuligt at gøre noget.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 15:37 #3
ved godt jeg har point ude. skal nok få styr på det asap.. kan godt komme ind i bios.. men der kan jeg j ikk rigig gøre så meget fra kan jeg ?
Avatar billede Blandy Praktikant
20. oktober 2009 - 15:42 #4
Det kommer an på hvad fejlen er. Du kan prøve og sætte indstillingerne til defaulte, og så boote igen.

Hvis du kan komme ind og trykke F12, så du kan gå i fejlsikret eller gendannesystem så ville det hjælpe meget på det
Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 15:50 #5
jeg kan ikk gå i fejlsikret tilstand. der gør den det samme. kan komme i bios. har prøvet at loade defaults i bios. ændre intet ;S
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 15:59 #6
Du har altså tvunget maskinen til lukning ved at tage strømmen på den, og ikke lukket ned gracefully.

Det kan medføre fejl på harddisken, og du er nødt til at køre en chkdsk.
Du må starte fra installations cd'en, og gå til genoprettelseskonsollen og køre kommandoen derfra.
chkdsk /r /p
Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 17:52 #7
argh okay.. det var nitten, har ikk install cd'en mere.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 17:53 #8
det var nitten. har ikk den cd mere.. :S
Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 18:22 #9
er der intet man kan gøre via bios ? eller lign å jeg ikk skal formatere ?
Avatar billede Vandreren Novice
20. oktober 2009 - 18:47 #10
Hvis du ikke har nogen installationscd, hvad vil det så hjælpe dig at formatere harddisken?
Avatar billede dille8520 Nybegynder
20. oktober 2009 - 19:12 #11
godt spørgsmål.. men mente bare om der var en anden løsning end at skulle formatere ...
Avatar billede bad Nybegynder
20. oktober 2009 - 19:32 #12
Hej jeg har næsten samme problem, blå skærm og stop error. kan ikke gå i fejlsikret der er det samme . har ikke cd drev men lånt en eksternt til window cd. men men den booter ikke op på cd selv om jeg har sat den til første boot . Hvad gør eg forkert???? kan godt gå ind i bios
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 20:37 #13
Bad, opret dit eget spørgsmål !

Du er lidt i en klemme. Du vil helst ikke formatere (forståeligt), men det kan du jo heller ikke for du har ikke en CD, og manglen på denne gør at du ikke kan køre en chkdsk.

chkdsk findes i c:\windows\system32, og kan du på en anden Pc lave en bootbar CD med denne fil på, så kan du boote på denne cd og køre chkdsk derfra.
Avatar billede dille8520 Nybegynder
21. oktober 2009 - 08:45 #14
okay., har godt læst mig frem til det du skriver der drag..

Jeg må prøve at fixe sådan en cd. tak for hjælpen. hvordN ER DET nu jeg gir dig mine point ? :D
Avatar billede dragonknight Juniormester
21. oktober 2009 - 10:58 #15
Det kommer her :-)