Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. oktober 2009 - 11:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Asus X5AVN crasher random

Hey Eksperter,

Nu er jeg efterhånden ved at være temmelig træt af min pc crasher på de mest random tidspunkter :-/

Jeg har self forsøgt mig med format af pc, + andre versioner af windows. Deriblandt XP, Vista og Win7 (Beta). Kører PT med Vista.

Når jeg bruger min pc til at game fra, at den pludselig fryser. Og jeg skal trykke på Powerknappen før jeg kan gøre noget igen. Dvs jeg skal enten genstarte eller smide den i standby, hvorefter processen lukker ned.

Jeg har selvfølgelig gennemgået Windows Administrations logs for at se om der sker noget der ikke burde ske, men ud over det har jeg ikke de vilde forslag til hvad det kan være :-/

Så jeg håber i kan komme med forslag til hvad jeg kan tjekke ellers? :)

Det kunne jo også være rart at have noget på banen, hvis det ender med jeg skal have fat i Asus, ved eventuel hardwarefejl.

På forhånd tak,

Martin
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2009 - 11:37 #1
har du testet dine ram kredse af f.eks med denne her

http://www.ultimatebootcd.com/

gør det med 1 kreds ad gangen første gang der er røde tal er det kredsen der er dårlig

m.v.h
Avatar billede Blandy Praktikant
20. oktober 2009 - 12:19 #2
Det kan være at dit grafikkort bliver for varm under belastning i form af gaming. har du tjekket om der er meget støv på dit grafikkort? Evt rengør den. Evt en opdateret driver til dit grafikkort?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. oktober 2009 - 13:45 #3
Har du strøm nok på maskinen.
Du kan bruge denne til at give et fingerpeg:

http://support.asus.com/PowerSupplyCalculator/PSCalculator.aspx?SLanguage=en-us
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
20. oktober 2009 - 21:16 #4
Glemte selvfølgelig at notere i posten, at der er tale om en notebook, så der burde ikke være tale om strøm / varme problemer.

Dog har jeg efter @treatmenice's opfordring kørt memtest86+, dog med et trist resultat :/

4 tests done, 56 errors.

Tak for assistancen, lav venligst svar for points.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2009 - 07:50 #5
ok men trist er det jo kun fordi de skal byttes - har ikke været ude for forretninger eller firmaer der ikke gør det.
Avatar billede mhl2k01 Nybegynder
15. februar 2010 - 11:13 #6
Beklager lange svartid. men her er points.