Avatar billede wampiro-uha Nybegynder
19. oktober 2009 - 13:16 Der er 1 kommentar

Mute lyd fra Terminal.

Jeg har lige fået Ubuntu og når jeg benytter mig af Terminalen og tab (for at hoppe igennem mapper osv.) så kommer der en irriterende PC beep lyd hvis en mappe ikke eksisterer.

Hvordan muter man den lyd?
Avatar billede cmoz Praktikant
01. november 2009 - 15:26 #1
Du kan starte alsamixer i gnome-terminal:

sudo alsamixer

Derefter trykke pil til højre, indtil at PC Beep/Speaker kommer frem. Der kan være så mange at du ikke kan se dem, indtil du trykker pil til højre adskillige gange.

Når du står på PC Speaker, så tast M for Mute, og MM fremstår. Tast ESC for at komme tilbage til terminal, skriv

sudo alsactl store

.. for at gemmme indstillinger.

Man kunne i tidligere udgaver af Ubuntu i GUI, System -> Preferences -> Sound, fjerne flueben i "Enable System Beep", men den ser ikke ud til at være i Ubuntu Linux 9.10.

Der er en der hedder "Alert volume", under Sound -> fanebladet Sound Effects, måske det er den?