Avatar billede drdegn Praktikant
17. oktober 2009 - 17:50 Der er 3 kommentarer

Billedquiz med indbygget tilfældighed og 'hukommelse'

Hej. Jeg har brug for at lave en billed-quiz som kan udvælge tilfældige billeder ud af f.eks. 100 forskellige billeder. Men programmet skal kunne huske de billeder der allerede er vist, både så de ikke bliver vist igen og således at ALLE billeder er blevet vist når testen er færdig.

1. Første tilfældige billede vises (f.eks. 7.jpg), hvis indhold brugeren skal identificere
2. Når brugeren holder musen henover billedet kommer svaret som tekst hen over billedet, og teksten bliver stående så længe musen holdes over billedet. Der skal være plads til mange liniers tekst. Først når musen ikke holdes over billedet fjernes teksten.
3. Når brugeren klikker på "næste" eller "reload" skiftes til næste billedspørgsmål (f.eks. 99.jpg) osv.
4. På intet tidspunkt vises nogle af de allerede fremviste billeder og hele processen kan fortsætte indtil alle 100 billeder er vist.
5. Hver gang testen påbegyndes på ny, er billedsekvensen altså helt anderledes end sidste gang.

Baggrunden er sort og alle billeder er centreret på siden.

Kan det programmeres det i PHP? og hvordan? Jeg har brug for den endelige/fuldstændige/færdige kode.
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. oktober 2009 - 09:39 #1
Der er to ting som jeg ikke lige kan forstå ud fra dit spørgsmål. Vil du selv lave koden eller vil du have en færdig lavet kode ?

Hvis du vil have et færdig system, så skal du flytte spørgsmålet til opgaver.
Tror dog ikke der er nogen som ligger inde med et system som passer lige til dig. Du skal nok regne med at skulle give lidt for at får sådan et system.
Avatar billede drdegn Praktikant
18. oktober 2009 - 16:10 #2
Hej dkfire

Jeg vil gerne have det endelige kode?
Hvordan flytter jeg opgaven til 'opgaver'?
Avatar billede dkfire Nybegynder
18. oktober 2009 - 17:51 #3
Du lukker dette spørgsmål og opretter et nyt under opgaver.