Avatar billede Banj0s Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:57 Der er 5 kommentarer

Et hurtigt lille spørgsmål om session

Er først lige for nyeligt begyndt at bruge php og sessions.
Har prøvet at søge her på siden efter mit svar men kunne ikke lige umidlbart finde noget.

ville bare lige hører om sessions kun kan bruges af den samme computer. foreksemple: hvis jeg gemmer noget i session på en computer og åbner siden på en anden. så ville jeg ikke kunne komme til det der var blevet gemt i sessionen fra den anden computer.. vel?
Avatar billede majbom Novice
13. oktober 2009 - 16:03 #1
en session oprettes når en klient besøger en hjemmeside og slettes igen når browseren lukkes. hvis du skal gemme noget selvom browseren lukkes skal du gemme det i en fil på computeren (cookie) og den kan så hentes frem senere af den omtalte hjemmeside.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
13. oktober 2009 - 16:57 #2
Og blot lige for at supplere splazz' forklaring:

Session-data gemmes på serveren og kan kun tilgås heraf. Hver session får et unikt ID, som sendes til brugeren i en cookie, og det er kun gennem denne cookie at PHP kan genkende hvilken session brugeren hører til.
Avatar billede Banj0s Nybegynder
13. oktober 2009 - 17:27 #3
ok tak for hjælpen^^
Avatar billede majbom Novice
13. oktober 2009 - 19:39 #4
selv tak
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:06 #5
banj0s?