Avatar billede Jonassthur Nybegynder
09. oktober 2009 - 21:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode 0x80070103

Jeg har lige nu en prøve af windows 7 installeret på min standard HP
Pavilion dv6700.

Jeg vil nu gerne tilbage til windows vista. Jeg har 2 forskellige vista installationer liggende som iso filer + en xp version, men når jeg kører installationen, sker det samme på alle 3, de kommer nemlig
med fejlkode 0x80070103!

Jeg har undersøgt det ved hjælp af guides, men min harddisk er ikke "hidden" som ellers plejer at være problemet.

Jeg har også prøvet at updatere drivere både med Driver Checker og Uniblue's DriverScanner, men det hjælper intet.

Der er max point på spil! På forhånd tak :)
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. oktober 2009 - 21:48 #1
Udover at det selvfølgeligt er mærkeligt at gå tilbage til Vista fra 7 :-) prøver du så at installere oveni 7 eller sletter du partitioner og bagefter installerer?
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
09. oktober 2009 - 21:52 #2
Hehe ja ved jeg, men den udløber om et par dage, og jeg skifter bare tilbage.

Jeg prøver at installere vista oveni, da jeg er lidt bange for at formatere mit primære drev, og stå uden styresystem.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
09. oktober 2009 - 21:59 #3
Ok. så forstår jeg bedre. Det er også snart d. 22. :-)

Uden OS er slemt selvom du vel kunne leve med Ubunto 14 dage. Jeg tror dog ikke der kommer så meget godt ud af at installere oveni. Jeg må tilstå at jeg som regel bare sletter den gamle partition og installerer nyt for at undgå problemer.

Men det kan være der er andre der har tricks jeg ikke kender.
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
09. oktober 2009 - 22:02 #4
Jeg er studerende og bruger office og alt det der hele tiden, så jeg har kun efterårsferien :) Men mange tak for hjælpen, selvom det ikke  rigtig løser problemstillingen ;(
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. oktober 2009 - 12:28 #5
Et problem kan være at du ikke har plads nok!Så vidt jeg har forstået udløber prøvetiden først til april 2010

Fejlkode: 0x80070103
Denne computer har ikke tilstrækkelig plads til midlertidige filer. Windows Installation skal bruge mindst størrelse MB plads på en partition til midlertidige filer. Frigør tilstrækkelig plads, og genstart installationen for at installere Windows.

Fejlkode: 0x80070103
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
10. oktober 2009 - 15:41 #6
Jeg har ca. 200 GB ledig. Så det er på intet måde et problem...
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
11. oktober 2009 - 00:20 #7
Men hvis jeg nu skal formatere min harddisk for at løse problemet hvordan gør jeg så det? Og kan de overhovedet hjælpe?
Avatar billede lasbas Nybegynder
13. oktober 2009 - 14:21 #8
Det kan ikke lade sig gøre at nedgradere fra Win 7 til Vista

Installer noget gammelt linux, redhat eller lign. først
og kør så din Vista på bagefter uden problemer
Avatar billede Jonassthur Nybegynder
13. oktober 2009 - 15:37 #9
Jamen jeg kan heller ikke installere windows 7 på igen?
Avatar billede lasbas Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:45 #10
Det er så ikke det du spørger om i spørgsmålet men et andet problem.

Hvis du bruger min metode kan du installere lige hvad
du vil bagefter, det virker hver gang.
Avatar billede lasbas Nybegynder
13. oktober 2009 - 23:16 #11
Uanset, så betyder den fejlkode at du har 'duplicate drivers'
et eller andet sted?

Og harddisken skal cleanes fuldstændig før du kan installlere
nogen former for windows på den maskine igen (:

Et godt råd:

Lad være med at forsøge at rense/cleane den med et microsoft produkt