Avatar billede olholm Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:01 Der er 20 kommentarer

BOOTMGR mangler

Har en pc der kører med XP alt virker som det skal.
Dog er harddisken for lille så der for skal der en større disk i.
Når jeg så booter pc'en op på dvd drev skriver den dette
"BOOTMGR mangler tryk ctrl+alt+delete for at genstarte" jeg har prøvet følgende. boote på win 98 start disk, skifte dvd drev, prøvet 3 forskellige win XP cd, prøvet andre ram, prøvet andet grafik-kort, prøvet 3 forskellige hard-diske, skiftet ide kabler osv. men inter hjælper. så derfor ønsker jeg lidt hjælp af eksperterne.
Avatar billede olholm Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:02 #1
har også prøvet at inst. XP fra windows men det kan den hellere ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:39 #2
Mener du ikke MBR ?
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Nu kan du så skrive, og skriver FIXBOOT  eller FIXMBR og trykker enter.
Avatar billede olholm Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:52 #3
Når jeg så booter pc'en op på dvd drev skriver den dette
"BOOTMGR mangler tryk ctrl+alt+delete for at genstarte
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. oktober 2009 - 23:53 #4
"BOOTMGR mangler"

er vista/win7's måde at fortælle at bootmgr-filen mangler. Ligesom xp siger ntldr mangler.
Avatar billede olholm Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:00 #5
Har en pc der kører med XP alt virker som det skal
Avatar billede olholm Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:02 #6
Hvor gemmer pc'en denne BOOTMGR fil ?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:05 #7
Ok BOOTMGR. Du har vel ikke en floppy i drevet?
Hvis ikke, så gå ind i bios, og se hvad der er første boot.
Hvis det allerede er CD/DVD så tryk på "Default" og derefter F10
Avatar billede olholm Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:15 #8
den står til cd/dvd og når jeg trykker f9 laver den det om til floppy - hd - dvd og det hjælper hellere ikke
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:20 #9
Jeg har været lidt på google, og så vidt jeg kan se, er det
egentlig et Vista problem. Jeg så ikke nogle råd som kunne bruges,
bortset fra dem jeg foreslog. Der var dog et som var anderledes, det gik på, at lukke computeren og tage strømmen fra den i nogle
minutter. Tja?
Har du haft Vista installeret?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:21 #10
Ellers prøv, i bios, at deaktivere floppydrevet.
Avatar billede olholm Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:23 #11
nej den har aldrig haft vista og jeg har prøvet at fjerne batteriet på bundkortet og strømmen til pc'en en time uden det hjalp !
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:39 #12
Jeg må erkende, at jeg ikke kender årsagen. Nu har jeg været på
Eksperten i mange år, men jeg har ikke før set det problem.
Det kan være du skal kontakte den tidligere bruger "helgec" han
ved meget om harddiske og er ret hjælpsom.
www.helgec.dk
Det er ikke fordi jeg ikke vil være med mere, men kun fordi, jeg
ikke har flere forslag.
Og dog, du kan prøve at tage harddisken ud og derefter boote på
winXP. Hvis det går fint, så er harddisken naturligvis årsagen.
I så tilfælde, gælder det bare om, at redde dine data og så få
en anden HD i kassen.
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2009 - 00:41 #13
Kan du ikke boote på winXP uden HD, så prøv med en LiveCD (Linux)
09. oktober 2009 - 06:32 #14
... det virker som om den alligevel ikke får 'fat' i CD/DVD'en ?
Ved opstart på (original?) XP instalation's CD skriver den noget i retning af http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm
???
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2009 - 08:47 #15
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. oktober 2009 - 11:13 #16
Helt korrekt, med der er en selvmodsigelse her. Spørger siger at det er en XP maskine, som ikke har haft Vista installeret, og fejlmeddelsen stammer fra Vista.
Netop bootmanager var en af nyhederne ved Vista, så det burde ikke kunne lade sig gøre på en XP maskine ! ?
Avatar billede off-line Nybegynder
09. oktober 2009 - 12:27 #17
olholm har du fået den harddisk fra en anden person, som kan have
brugt den til Vista? Bootmgr kan jo ikke komme fra en XP.
Avatar billede collin Nybegynder
10. oktober 2009 - 00:03 #18
Kan du fortælle os hvad det er for en DVD du har fat i? Er det en DVD eller en CD? XP plejer at blive installeret fra CD hvorimod Vista kunne sagtens være en DVD. Så hvis det er en DVD lyder det til at du forsøger at installere VIsta oveni XP. Og hvad med harddisken? Har du fjernet den original disk og erstattet den med den nye? Eller tilsluttet den nye som nr. 2 disk? Hvor gammel er PC'en i grunden? Over 7 år gætter jeg når du siger du har forsøgt at boote med en Windows 98 disk. Så måske er den nye disk simpelthen ikke kompatibel med maskinen. Kan du se den i BIOS? Jeg går ud fra du ikke ser BOOTMGR mangler beskedet når du boote fra Win 98 disk. Det ville være yderst mærkeligt. Hvad ser du så? Virker XP stadigvæk når du sætter den original disk tilbage i maskinen? Undskyld - det var ret mange spørgsmål men vi bliver nødt til at stille dem for at komme til bunds i sagen.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2009 - 14:13 #19
Igen en af dem man spilder sin tid på, jeg hopper af tråden.
Avatar billede olholm Nybegynder
18. oktober 2009 - 23:32 #20
Hejsa

Jeg undskylder men er lige kommet fra efterårsferie, og har ikke haft mulighed for at svare før nu. Jeg fulgte off-line's råd om at kigge på www.helgec.dk og han har også sendt en mail om at jeg skulle køre et program der hedder kill-disk se her
http://www.helgec.dk/killdisk.html. Nu virker det og jeg har fået den nye harddisk op at køre.

Så off-line det er nok dig der skal have point