Avatar billede mikkemogge Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:36 Der er 4 kommentarer

Computerens programmer og forbindelser er underlige efter skift af motherboard

Hejsa alle sammen.
Fik afvide det her sted havde masser af kloge hoveder.

Skiftede til et bedre motherboard idag og computeren starter op som den skal.

MEN - pludselig er der problemer:

Messenger vil ikke logge på:
Siger der er problemer med proxy :o

Gtalk oplever en intern fejl

Filezilla får også en intern fejl

Java kommer med fejl meddelelse

Simplyfy media kan ikke oprette en sikker forbindelse
Samme med Dropbox = lukker ned

Men ICQ vil gerne logge på

Internet:

Alle sider ( næsten ) vises som certifikat er udløbet
Der gemmes ikke cookies ( æv - når man nu har så mange steder man logges ind automatisk via en cookie )

Eneste der er sket er at jeg skiftede lidt hardware..... og opdaterede softwaren på motherboarded.

Havde et Asus p5k og har skiftet til asus p5q se.

hjjææælp please

Venligst
Michael
08. oktober 2009 - 18:17 #1
Velkommen til E. ...

Øhhh -> Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Det går let i kludder mht. driver mm. ved skift af vigtig hardware OG så bevare samme instalation (Som jeg har indtryk af at det er tilfældet?) ...

Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN om der er korrekte drivers.
Avatar billede mikkemogge Nybegynder
08. oktober 2009 - 18:22 #2
sorry - jeg sidder selvf med vista - og drømmer om win7 :)

men ja - har beholdt alle installs - tænkte at det bare var en bios update og det var det.

jeg vil kigge i enhedshåndteringen
Avatar billede mikkemogge Nybegynder
08. oktober 2009 - 19:49 #3
jeg fandt en side der handlede om at visse dll filer måske ikke var registeret.

de skrev flere som lige skulle regs - men der er nogen som jeg bare ikke har.

wintrust.dll
initpki.dll

nogen der ved om de tilhøre vista som default ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. oktober 2009 - 11:16 #4
Ingen feedback vedr. #1 omkring enhedshåndteringen...??? hmmm.....

Tag backup af alt det vigtige, og geninstaller windows fra bunden.
Det trick du der har lavet lykkedes næsten aldrig!