Avatar billede sympotonic Nybegynder
08. oktober 2009 - 07:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

f11 på flere vinduer - hvordan?

Hej Alle,

Jeg har en computer med et graffikkort der deler ud til 4 skærme i hdmi format. dermed har jeg 4 stk. 47" skærme som køre full hd, med en internet explore på hver. Disse skærme viser alle et google map kort, jeg køre noget gps styring over. Men af en eller anden mærkelig grund, kan jeg kun få et vindue ud af 4 til at køre fuld skærm, altså f11. De andre viser stadig browser linien øverst, som jeg gerne vil værre fri for.

Nogen der kan hjælpe mig?
08. oktober 2009 - 08:10 #1
Tanke:

Hvis du starter IE på denne måde (med en passende genvej):

"%ProgramFiles%\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE" /k www.BlaBlaBla.XXX

så "tvinges" den til fuld skærm med det samme...
Avatar billede sympotonic Nybegynder
08. oktober 2009 - 08:36 #2
Jeg prøver, men hvis den starter i fuld skærm, vil den jo nok åbne på monitor 1, og så kan jeg ikke trække dem rundt til de andre vinduer.
Avatar billede sympotonic Nybegynder
08. oktober 2009 - 08:44 #3
Kan desværre ikke få den til at virke med det du skriver.
Avatar billede snowball Novice
08. oktober 2009 - 10:10 #4
Prøv med "-k" i stedet for "/k" ;)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
08. oktober 2009 - 12:16 #5
Jeg bruger et smart program der hedder "WinSplit Revolution" til at styre vinduerne på tværs af skærmene. Hvis jeg f.eks. har et maksimeret vindue på ét skærm og vil have det flyttet til skærmen til højre trykker jeg blot på Ctrl+Alt+Højre pil.
Måske kan det bruges til at styre vinduerne rundt omkring på skærmene?

Link: http://www.winsplit-revolution.com/
Avatar billede sympotonic Nybegynder
08. oktober 2009 - 16:09 #6
hej mrgumble, jeg har prøvet at installere det nu. og kan også godt se ideen i at køre programmerne frem og tilbage med det. men kan ik få dem til at skubbe dem over på de andre skærme. kun samme skærm som er "hoved skærmen, altså nr. 1". jeg ved ik om det er fordi jeg skal have kordinaterne til de andre skærme, altså 2,3,4. for så kan jeg se man kan tilføje dem under programmet.

Så hvordan finder jeg kordinaterne på skærm 2, skærm 3 osv. ? de er jo alle samme sat op som udvid skrive bordet, som vist nedenstående:

2 1
3 4

Og alle 4 skærme køre 1920x1080p - så mega opløsning når man lægger alle skærme sammen til en stor :D
Avatar billede mrgumble Nybegynder
08. oktober 2009 - 17:09 #7
Hej

Pas på at jeg ikke kommer og nupper din computer, for det lyder som et lækkert setup. :o)

Men jeg ved ikke hvad der "går galt" i din opsætning.

En anden idé er, at du selv laver en simple html-side der benytter et 2x2 frameset, hvor hvert frame henviser til hver af dine google maps og så kan du muligvis maksimere vinduet på tværs af de 4 skærme.

Du kunne evt. også benytte noget JavaScript til at åbne 4 vinduer uden status-, adresse- og værktøjslinjer.
Avatar billede sympotonic Nybegynder
09. oktober 2009 - 08:25 #8
Hehe, er også et lækkert opsæt, husk det jo dejlige 4 stk. 47" skærme ;)

Tak for alt din hjælp indtil videre, men hvis vi begynder at snakke javascript osv. så tror jeg at jeg mister overblikket hehe. Og det er sådanne lidt tricky, for jeg kan ik bare lave en html side som har 2 x 2 frames, for min skærm nr. 1 køre faktisk powerpoint med en kalender oversigt, også bliver skærm 2 og 3 brugt til jylland, samt kort 4 til sjælland. er lidt svært at forklare, ville værre fedt hvis man kunne lægge et billede op.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
09. oktober 2009 - 09:05 #10
Sweeeeet. :o)

Alternativ nr. 3:
Enten helt fjern værktøjs-, status og adresselinjerne i IE (som jeg åbenbart ikke kan i IE) eller installere f.eks. Firefox, som du så bruger udelukkende til Google Maps. I Firefox kan du nemlig godt fjerne adresse-, værktøjs og statuslinjerne.
Avatar billede sympotonic Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:44 #11
Prøver lige med firefox, mener bare den lavede nogle fejl med kortet der arbejder sammen med vores andet styrings program og derfor blev udelukket sidst. men prøver igen da, for kan ik huske hvad fejlen var :P
Avatar billede sympotonic Nybegynder
09. oktober 2009 - 13:55 #12
Firefox gjorde det hele, hvor nemt var det ik lige :P håber ikke mine kortfejl opstår igen, som jeg mener der var problemer med før.

men kan du lave svar mrgumble, så får du credit for den.
09. oktober 2009 - 19:15 #13
Nååå - 'bare' sådan *S*.
Det skulle have da have været denne 102" -> http://hemmingsvej.dk/dr/2007-jan/drbyen2007-jan-013.jpg - har leget med PS3 på den, NICE!
Avatar billede mrgumble Nybegynder
14. oktober 2009 - 10:08 #14
Okay. :)