Avatar billede katarga Nybegynder
05. oktober 2009 - 22:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at se Harddrives efter installation af Vista

Hej...

Der er opstået et problem efter at jeg har installeret Vista på min pc. Hidtil har jeg kørt XP, hvor jeg ikke har haft problemer med at se mine 3 harddrives, men nu hvor jeg har installeret Vista kan jeg kun se to af dem.

De er alle tre ATA drives:

1 stk. Seagate Barracuda 160GB (disk 1) D-drevet
1 stk. Maxtor DiamondMax 160GB (disk 0)C-drevet
1 stk. Maxtor DiamondMax 160 GB som jeg ikke kan se.

Jeg kan godt se dem alle tre under Enhedshåndtering, men går jeg ind under Computer eller Stifinder, kan jeg kun se drev C og D.

Hvad gør jeg nu? Jeg vil nødig skulle hen og formatere disken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2009 - 22:35 #1
gå i diskhåndtering via egenskaber for denne computer -> administrer og tilføj et drevbogstav.
05. oktober 2009 - 22:35 #2
Velkommen til E. ...

Se i DISKHÅNDTERINGEN - og tildel et DREV bogstav...
Avatar billede katarga Nybegynder
06. oktober 2009 - 17:37 #3
Hej...
Tak for tilbagemeldingen og tak for velkomsten :o)

Går jeg ind under Diskhåndtering står den som Disk 2 (Dynamisk). Desværre får jeg ikke mulighed for at tildele den et drev bogstav. Højreklikker jeg på Disk 2, får jeg muligheden for at "Konverter til grundlæggende disk". MEN hvis jeg gør det, er det så det samme som at formatere den og derved mister jeg alt indhold derpå?
Dette skulle nødig ske, da der er en del billeder derpå af min datter m.m. som jeg desværre ikke har fået taget backup af.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. oktober 2009 - 18:37 #4
"Konverter til grundlæggende disk" vil du miste data ved at bruge.
Avatar billede katarga Nybegynder
06. oktober 2009 - 20:08 #5
Damn! Det er ikke godt. Andre forslag til hvad jeg kan gøre?