Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 14:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hent ROWS fra MYSQL og link til udd-template.php

Hej

Jeg håber der er en sjæl som vil hjælpe en grafiker der sidder fast.

Jeg skal have en JUMPMENU til at linke til 'udd-template.php' hvor indholdet fra den valgte ROW bliver vist.

Noget i stil med 'udd-template.php?id=5'

Jeg har en WHILE-løkke som udskriver poster. Det virker fint (herunder). Men mangler bare det vigtigste, at det man vælger i OPTION-feltet, sender en videre til udd-template.php med resten af informationerne i den valgte ROW.

<?php
$result=mysql_query("SELECT id,titel FROM sider;",$Conn) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array( $result );
?>

      <select name="jumpMenu" id="jumpMenu">

        <?PHP while($Cont=mysql_fetch_array($result)){ ?>
        <option value="udd-template.php">
    <? echo $Cont['titel'] ?>
    </option>
        <? }?>

      </select>
      <input type="button" name="go_button2" id= "go_button2" value="Go" onClick="MM_jumpMenuGo('jumpMenu','parent',0)">

Håber det er gennemskueligt?
Avatar billede repox Seniormester
05. oktober 2009 - 14:29 #1
Nu har du i princippet to ens spørgsmål. Du kunne lukke det første, hvis det ikke er relevant mere.

udover det må svaret ligge i JavaScript - det er ikke noget du kan løse i PHP.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 14:43 #2
Jeg kan også nøjes med en liste (uden JumpMenuen) af titler som udskrives i en while-løkke som eks.

<a href="udd-template.php?id=4">7. Klasse</a>
<a href="udd-template.php?id=5">8. Klasse</a>
<a href="udd-template.php?id=6">9. Klasse</a>
osv.

<?php
$result=mysql_query("SELECT id,titel FROM sider;",$Conn) or die(mysql_error());
$row = mysql_fetch_array( $result );
?>

<?PHP while($Cont=mysql_fetch_array($result)){ ?>
<a href="udd-template.php"><? echo $Cont['titel'] ?></a><br>
<? }?>

Mit problem er at få en dynamisk menu.
Avatar billede repox Seniormester
05. oktober 2009 - 14:49 #3

<?php
$result=mysql_query("SELECT id,titel FROM sider;",$Conn) or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($result)): ?>
  <a href="udd-template.php?id=<?php echo $row["id"]; ?>"><?php echo $row["titel"]; ?></a><br>
<?php endwhile;?>
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:04 #4
Tak. men Ok... udd-template.php var ikke helt klar :o)

Hvordan får jeg vist den valgte row på udd-template.php?
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:05 #5
Det være sig

<? echo $row['titel'] ?>
<? echo $row['maal'] ?>
<? echo $row['maalgruppe'] ?>
<? echo $row['beskrivelse'] ?>
<? echo $row['sted'] ?>

mv..
Avatar billede repox Seniormester
05. oktober 2009 - 15:06 #6
Hvad mener du med at få 'vist den valgte row'?
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:18 #7
På index.php har jeg flg. links

<a href="udd-template.php?id=4">7. Klasse</a>
<a href="udd-template.php?id=5">8. Klasse</a>
<a href="udd-template.php?id=6">9. Klasse</a>
osv.

De kommer fra den du postede.

<?php
$result=mysql_query("SELECT id,titel FROM sider;",$Conn) or die(mysql_error());

while($row = mysql_fetch_array($result)): ?>
  <a href="udd-template.php?id=<?php echo $row["id"]; ?>"><?php echo $row["titel"]; ?></a><br>
<?php endwhile;?>

Når jeg klikker på det første link, åbner siden 'udd-template.php?id=4' ... men alle $row er tommme. Siden er tom.

<? echo $row['titel'] ?>
<? echo $row['maal'] ?>
<? echo $row['maalgruppe'] ?>
<? echo $row['beskrivelse'] ?>
<? echo $row['sted'] ?>

Hvordan overfører jeg alle info (titel, maal, maalgruppe...) fra rækken (ROW) id=4 fra index.php til udd-template.php?
Avatar billede repox Seniormester
05. oktober 2009 - 15:23 #8
Nåeh, så skal du hente oplysningerne for den aktuelle side:

<?php
$id = mysql_real_escape_string($_GET["id"]);
$sql = "SELECT * FROM table WHERE id='".$id."' LIMIT 1";
$result = mysql_query($sql, $Conn);
$row = mysql_fetch_array($result);

echo $row['titel'];
echo $row['maal'];
echo $row['maalgruppe'];
echo $row['beskrivelse'];
echo $row['sted'];

Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 15:29 #9
hehe...jeps. Og det virker sørme osse.

Jeg kommer aldrig til at forstå det mest grundlæggende og simple PHP, men når det virker gir det mening.

1000 tak for hjælpen / skriv et svar
Avatar billede repox Seniormester
05. oktober 2009 - 15:33 #10
Nu plejer en grafiker som regel også at alliere sig med en udvikler og så omvendt - så kan man få det bedste ud af hinanden ;)
Avatar billede mads2008 Nybegynder
05. oktober 2009 - 16:15 #11
Jeg har normalt også en, men forsøger at få styr på lidt af det selv.

Nu har jeg er "sikkert" login system, administration af indhold på sider, datostyrede outputs til kalender, brugeradministration, og nu kan jeg også outputte data. Fantastisk!

Jeg mangler bare at udskriv BLOB data, her har jeg fundet http://www.eksperten.dk/spm/540323 som nok skulle kunne hjælpe.
Avatar billede mads2008 Nybegynder
18. august 2010 - 13:15 #12
Lukker
Avatar billede repox Seniormester
18. august 2010 - 13:30 #13
Hvordan kan det være du beder mig om at skrive et svar, for derefter at afvise det og acceptere dit eget?