Avatar billede noerager Nybegynder
05. oktober 2009 - 08:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Skærm starter ikke op sammen med computer

Hej

Når jeg starter min computer vil min skærm ikke starte op sammen med. Den grønne lampe der sidder på fronten af skærmen bliver godt nok grøn men kun lige et kort øjeblik hvorefter den så går ud igen. Når den så har stået sådan et minut nogen gange op til 3-4 minutter så starter den op.
Kablerne er selvfølgelig tjekket og de sidder som de skal. Styresystem windows XP pro.
Nogen der har en ide til hvad det kan være?
Avatar billede Asmi Nybegynder
05. oktober 2009 - 08:48 #1
Hej.

Det kunne godt lyde som om at dit grafikkort er stået af. Du kan eventuelt prøve at tilslutte skærmen en anden computer og tjekke at den virker.
Avatar billede Lost-it Nybegynder
05. oktober 2009 - 10:05 #2
prøv eventuelt at reset din bios med batteriet, virkede på en maskine jeg havde samme problem på.
Avatar billede noerager Nybegynder
05. oktober 2009 - 11:02 #3
Kan du fortælle lidt nærmere hvordan jeg gør det med at resette bios?
Avatar billede dragonknight Juniormester
05. oktober 2009 - 12:28 #4
Prøv at fjerne alt strøm fra maskinen, trykke en enkelt gang på startknappen, for at aflade den sidste strøm.
Åben kabinettet, og find det lille batteri der sidder på bundkortet. Husk hvordan det sidder, og tag det ud en 10 ti 15 sekunder.
I med det igen, og sæt strøm til bæstet. Ved første start forsøger du at komme ind i BIOS for at loade default values/factory defaults. Husk at gemme.

Det kan også være fordi at dit grafikkort kører med en opløsning, som din skærm ikke kan håndtere.
Du skal bruge installations CD'en fra grafikkortet, eller hente sidste nye driver på producentens hjemmeside, og ligge den på en USB stick.
Derefter starter du maskinen i fejlsikker tilstand ved hjælp af F8 knappen. Gå i enhedshåndteringen og fjern grafikkortet ved at markere det, og klik på fjern knappen.
Genstart maskinen og installer en ny driver til grafikkortet.
Avatar billede noerager Nybegynder
05. oktober 2009 - 13:21 #5
Jo der er bare det problem - det er jo ikke nemt at gå i bios når computeren er startet op når jeg kan se hvad der står på skærmen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. oktober 2009 - 12:26 #6
Den angivne metode til reset af BIOS indvolverer ikke hverken skærm eller keyboard.
Har du prøvet det ? ?

Kan den starte normalt efter reset af BIOS ? ?

Kan den ikke dette, kan du pørve at starte maskinen med den originale installations CD med XP.
Kan den det ? ?
Avatar billede noerager Nybegynder
06. oktober 2009 - 17:34 #7
Hej
Jeg har ikke prøvet endnu med reset bios. Det jeg synes er underligt at når der er kommet billede på efter ca. 1-4 minutter så kører maskinen godt og stabilt. Kan jeg få printet mine bios indstillinger ud inden jeg resetter dem så de kommer tilbage til det rigtige igen bagefter.
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. oktober 2009 - 22:06 #8
Med mindre du overclocker, så sker der intet ved at resette BIOS. Det kan være at du skal ind og disable splash screen, og har du en speciel opsætning med hensyn til boot prioritet, så skal du også gøre dette igen.

Det er jo netop derfor man efter reset går ind i BIOS og loader default values/factory default ved første start.

Nej du kan ikke printe BIOS indstillinger ud, så kom nu igang !
Avatar billede noerager Nybegynder
08. oktober 2009 - 21:21 #9
Undskyld alle.

Det ser ud som om det var et strømstik der var faldet ud. Jeg har nu sat det i og comp. kører igen som den skal. I hvert fald indtil videre.

Hvis i vil have point så lav lige et svar.
Avatar billede noerager Nybegynder
09. oktober 2009 - 21:28 #10
Ja det var det så ikke helt. Skærmen har stadig problemer med opstart og nu får jeg også af og til BSOD med følgende fejlkoder
0x000000C5 (0x00000000 0x00000002 0x00000000 0x8054BFCB)
Jeg har lavet tricket med bios og lavet ny installation af windows updateret med nyeste drivere. Så nu skal jeg virkelig bruge lidt hjælp.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. oktober 2009 - 02:43 #11
Jeg antager at skærmen starter på sammen med komputeren !

Den fejl kan godt have noget at gøre med netværksforbindelsen. Skriver den et filnavn i forbindelse med stop koden ?