Avatar billede serverservice Praktikant
04. oktober 2009 - 11:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CMS system søges - Sikkert stabilt og enkelt med flersprogs mulighed.

Hej jeg skriver igen fordi jeg stadig søger et mindre opensource CMS som er: Sikkert stabilt og enkelt med flersprogs mulighed.

1. Jeg søger et opensource cms med flersprogs mulighed for indhold og system.
2. Det skal være med database
3. Det skal være simpelt , sikkert og stabilt.

Det må da findes ???

Jeg har indtil vidre forsøgt mig med drupal, e107, cmsmadesimple, quickcms, xoops.
Men de opfylder ikke mine krav 100%.

Så ligenu er jeg igang med en løsning i joomla , men problemet med Joomla er at det ofte er ret tungt at a køre.

Hvad kan du anbefale som kan de ting jeg efterspørger ?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
07. oktober 2009 - 09:22 #1
Det er ikke open source .. men kig hos Comasys.dk og tag en snak med dem .. deres er ret godt.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2009 - 09:30 #2
ok vil jeg gøre . andre bud ?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2009 - 09:32 #3
Har du selv prøvet det og har du nogle eksempler jeg må se ?
Du har vil ikke "aktier" i firmaet ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
07. oktober 2009 - 09:34 #4
Nej det dur ikke - jeg skal bruge det til mine egne kunder på min webserver. så kan jeg ikke bare hæve prisen med + 230
Avatar billede superwulff Nybegynder
07. oktober 2009 - 13:10 #5
Prøv TYPO3 (dansk udviklet). Et rigtig godt system, Alternativt TYPOlight som er en lettere udgave men bestemt ikke mangler funktioner.

Jeg har selv brugt begge, er især meget tilfreds med TYPOlight - selvom det er en lettere udgave, opfyldte det alle mine krav til et professionelt, fleksibelt CMS og det er samtidig mere brugervenligt end storebroderen.

Begge er naturligvis open source.

Kan varmt anbefale dem begge, men tag også et kig på http://php.opensourcecms.com/ - det er fyldt med open source cms
Avatar billede serverservice Praktikant
15. oktober 2009 - 14:36 #6
Tak - jeg fandt ud af at der også er en mulighed i e107 med at lave siden i flere sprog , men det virker sådan at man laver en side mere i systemet og sætter den op så den linker til to forskellige . En lidt enkel men ikke ret fleksibel måde.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. oktober 2009 - 14:37 #7
Jeg har ikke lyst til Typo3 som jeg har prøvet en enkelt gang og tror man skal være programmør for at kunne det godt ..
Avatar billede soerens Nybegynder
04. november 2009 - 21:38 #8
Du kan også tage et kig på Umbraco (www.umbraco.org). Det er simpelt at bruge, men desværre ikke så simpelt at konfigurere, hvis man ikke kender systemet.

Det er dog knald-hamrende fleksibelt, simpelt at bruge i backend'en, og supporterer dine andre krav.

Mvh.
Søren S.
Avatar billede serverservice Praktikant
05. november 2009 - 11:30 #9
Jeg har prøvet en masse og mange anbefaler også wordpress - så det skal også lige prøves .
Jeg har fundet ud af at der faktisk var en mulighed i e107 med flere sprog , men man skal oprette 2 sider til hvert sprog ,men det er muligt. Ellers er jeg rielig tilfreds med den løsning i joomla på http://kalum-work.com