Avatar billede pctiger Nybegynder
30. september 2009 - 06:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til bærbar (ofte stille spørgsmål - ved det, men)

Hej med jer
Skal have bærbar. Ønsker:
- Lav vægt (under 2,5 kg.)
- God grafik (bl.a bruges til de nyere spil - ikke nødvendigvis noget af det bedste)
- Lav varme (sidder med den i skødet)
- Windows 7
- Nem at betjene (kan nok ikke få noget bedre end IBM/Lenova med mus mit på keyboard (den røde "dims"), men der er prisen nok for høj))
- Pris under 6.000

Gode forslag ?
Vh/Puk
Avatar billede mrtn Nybegynder
30. september 2009 - 07:31 #1
Hvad med denne her: Dell XPS M1330. Det er en super kvalitets bærbar.
Avatar billede pctiger Nybegynder
30. september 2009 - 08:01 #2
Jeg checker den lige.
Har du(i) i øvrigt erfaring med denne:
Lenovo G550 - NTDRAMD
http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=2948
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2009 - 09:04 #3
Nu er det grafikkort der er i den Lenovo G550 IKKE et af de bedste til spil. (Class 3 kort)
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-G-105M.13790.0.html

Så er det berdre med denne Zepto med et Class 2 kort.
http://www.zepto.dk/Shop/Config.aspx?configurationid=1041&notebookid=1474

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-130M.13789.0.html
Avatar billede pctiger Nybegynder
30. september 2009 - 09:34 #4
njaa, zepto er uden OS. Hvad med vægt og varmeudvikling ?
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2009 - 11:55 #5
Min søn og jeg har hhv. en Zepto 6625WD og Zepto G15.
6625WD`udvikler meget varme ved spil og derfor kører blæseren tit på fuld hastighed under afvikling af spil.
Jeg har så byttet med knægten, så han har fået en G15 istedet for og den bliver slet ikke så varm at den kører med fuld blæserhastighed i f.eks spil, som 6625Wd gør.
Vægt er 2,8Kg. se her: http://www.zepto.dk/Files/15_Datasheet_Zepto_Znote_G15b_MultiLang_LOW_RES.pdf
Avatar billede pctiger Nybegynder
02. oktober 2009 - 06:29 #6
Ikke andre forslag ?
:-(
Skal jeg afventer, at det bliver muligt at købe bærbar med windows 7 ?
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2009 - 12:03 #7
Hvis ikke du står og mangler en bærebare pc - her og nu, så vent en god måneds tid, så er de første med win7 på markedet

Ellers er de fleste bærebare PT. med Vista og opgradering til Win7 til et beskedent beløb eller gratis - kommer lidt an på leverandør af pc`en.
Avatar billede pctiger Nybegynder
02. oktober 2009 - 12:12 #8
Ok jeg venter. Hvorn er det nu jeg giver point..er det ikke hvis du sender et "svar" ?
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2009 - 13:34 #9
Avatar billede pctiger Nybegynder
21. oktober 2009 - 12:52 #10
haverselv...vil du sende et "svar" så jeg kan godkende og lukke spørgsmålet.