Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
28. september 2009 - 12:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få udgående forbindelse på Mail og Messenger på skolen

Hej, jeg har Snow Leopard når jeg sidder derhjemme på min egen router har jeg ingen problemer med at connecte til min Mail og messenger, men på skolen kan jeg kun modtage beskeder, ikke sende. Mine klassekammerater der bruger PC har ingen problemer med dette. Jeg kan også godt connecte via VmWare Fusion. Så det må ligge på mac'ens konfiguration
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2009 - 15:11 #1
Din Mail bruger nok den udgående postserver, som du har fra din ISP hjemme, og den bliver blokeret af skolens ISP for at undgå Spam fra Windows-bots, dvs. inficerede Windows-maskiner. Til det skal du blot finde ud af hvilken SMTP-server dine venner bruger og tilføje den i listen over udgående servere i Mail. Hvis det er en Me.com-adresse, kan du blot bruge smtp.me.com, port 587 og adgangskode.

Mht. Messenger, så kan man formentlig bruge forskellige port-numre, og det lyder som om at din skole forsøger at spærre for en af portene. Her skal du finde det nummer dine venner bruger og tilføje det i Indstillinger for Messenger (Jeg har ikke selv programmet, så jeg kan ikke være mere præcis.)
Avatar billede sebastian_schelde Nybegynder
28. september 2009 - 17:29 #2
Ved du om man overordnet kan tilføje porten sådan så alle programmer fungerer? - jeg har nemlig også problemer med hamachiX
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2009 - 17:45 #3
Det værste er at det er det modtagende program, der forventer at der kommer beskeder på en bestemt port, og derfor skal det svare til det der er lovligt indenfor programmets rammer. Da det ikke er noget Apple har bestemt (eller Microsoft, for den sags skyld), men programmørerne, så kan du kun gøre det pr. program.

Men nu du siger det Hamachi er en VPN-protokol, og måske er det den, der lukker for alle andre porte end dens egne. Jeg ville nok prøve at slukke helt for det og se om de andre ting virker.