Avatar billede superanden Nybegynder
26. september 2009 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjernskrivebord over Citrix?

Hej

Min far kunne rigtig godt tænke sig en løsning som LogMeIn eller ligende på deres citrix system. Således at en "hjælpe"-bruger kan overtage en igangværende session på en bruges computer.

De er begge logget på det samme lokale netværk, og har også begge adgang til internettet.

Jeg har ikke rigtig noget kendskab til citrix men kan man bare installere logmein/vnc/teamview som normalt eller findes der en løsning som er mere elegant?

(håber jeg har ramt rigtig med kategorien det var lidt svært at finde en passende)

Mvh Anders
Avatar billede AnyFellow Mester
26. september 2009 - 13:15 #1
Såfremt Citrix er sat op til at tillade det, er det muligt at "shadow" en bruger via Citrix administrationspanelet.
Avatar billede superanden Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:53 #2
hej kfisker.

tak for svaret. Har undersøgt det nærmere og det var lige den løsning jeg havde brug for.

Smider du et svar?
Avatar billede AnyFellow Mester
12. oktober 2009 - 10:07 #3
Svar :)
Avatar billede Dunkerbeck Nybegynder
02. december 2010 - 21:23 #4
Du skal tillade Shadow via Citrix policies for at få det til at virke :-)