Avatar billede piopakk Nybegynder
25. september 2009 - 09:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skal der indbygges database på denne hjemmeside og hvordan?

Hejsa,

Jeg skal til at lave et eksperiment på min hjemmeside (rohrhuber.dk) i forbindelse med mit speciale.

For eksperimentet skal jeg have gemt de data som brugeren indtaster. Der vil være over 80 unikke brugere, der hver især indtaster data.

Jeg forestiller mig at data skal gemmes i en database. Det må vel være lettest i forhold til senere at udtrække dem igen til analysen.

Er der nogen der har en idé til hvad præcist jeg bør gøre. Kig venligst på hjemmesiden for at få et bedre overblik over mit problem. (Beklager at hjemmesiden ikke helt fungerer endnu!)

Bruger indtastninger:
1. Alder og køn (Når der trykkes 'start eksperiment', skal informationerne gemmes og kobles med et unikt bruger ID)
2.Når brugeren skal trykke Ja eller Nej for sin beslutning senere, skal den data ligeledes gemmes for samme bruger ID
3. Når brugeren derefter besvarer de 10 spørgsmål, skal de data også gemmes for samme bruger ID.

Data for en bruger skal kunne udtrækkes let og overskueligt efterfølgende

Men har ikke forstand på databaser og ved ærlig talt ikke hvordan og hvorledes.

All hjælp er prisværdigt.
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2009 - 10:02 #1
I think you will have a better chance of getting an answer to your question in another category. Writing to an Access database from a web program isnt really covered in this category.
You could maybe try ASP
Avatar billede teepee Nybegynder
25. september 2009 - 10:04 #2
Tror at det er lettere for dig at benytte de gratis sider på nettet: google "free online questionnaire" - det giver masser af sites
Avatar billede Digestive Nybegynder
01. oktober 2009 - 09:42 #3
Jeg ville selv benytte mysql database som jeg bruger lige pt.
Det er gratis og en helt udmærket database.

Men ville nok være nemmest hvis du fandt en toturial på nettet et sted, det kan guide dig igennem. Det ikke bare såsan lige til at oprette det du taler om, især ikke hvis man intet ved om det.
Du skal først oprette din database, oprette en tabel hvori du har ca 5 rækker:

ID

BRUGERNAVN

ALDER

KØN

FK_ID

OG en med dine spørgsmål.

Men find en guide... evt dette link:

http://www.phpartikler.dk/