Avatar billede flemminghave Novice
19. september 2009 - 21:48 Der er 6 kommentarer

Site vudering

Et hurtigt spørgsmål ang. vurdering af et nyt design.

Jeg er ved at lave et nyt design til min hjemmeside og vil gerne høre jeres mening om det, kontra det gamle design.
Efter at have kigget grundigt og længe, grundet designfasen, er jeg vist ved at have stirret mig blind på dem;)
Hvilket ser i jeres øjne bedst/professionelt ud?

Det nuværende design er her: http://www.widesign.dk/

Det jeg arbejder på er her: http://www.widesign.dk/smart/

Vær lige obs på at der nye endnu ikke er færdigt. Det er kun forsiden der virker, ingen af linksene eller andre sider virker:)
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2009 - 21:59 #1
Jeg kan godt lide både din nye og gamle side. Det eneste jeg syntes der mangler på den nye side, er den fremhævning af egenskaber/services ("W3C valideret HTML og CSS kode" osv.) du har på din gamle side.
Avatar billede flemminghave Novice
19. september 2009 - 22:14 #2
Tak for det. Siden er endnu ikke færdig og den tekst der står der skal tages med et gran salt.
Indtil videre er det primære for mig at få rettet designet ind, teksten kan og vil sikkert blive rettet til:)
Avatar billede Slater Ekspert
20. september 2009 - 01:02 #3
Jeg må egentlig indrømme, jeg bedre kan lide den gamle side. Trods godt farvevalg (Ubuntu-inspireret?) og generelt udmærket design på den nye, virker det lidt som om den mangler struktur, og alting bare flyder rundt på en baggrund.
Den gamle virker mere struktureret, uden at blive "kasset" af den grund.

Mht. valid-teksten er jeg direkte uenig med kimsey0 - jeg synes det virker amatøragtigt at "blære sig" med. Hellere bare skrive under services, at det er en af de ting du tilbyder andre.

Hvis det stod helt til mig, ville jeg bare flytte den der fede scroller-præsentationsboks, der er på forsiden af den nye, hen på den gamle, og så bruge den.
Avatar billede flemminghave Novice
20. september 2009 - 09:59 #4
-> viperine
Tak for et sagligt svar. Jeg har med det nye design prøvet at tænke lidt anderledes end jeg plejer. I stedet for forskellige afgrænsninger på siden (header, info, menu, indhold, osv....) er det hele forsøgt placeret på en enkel baggrund i stedet. Tricket er jo så at få det placeret så det ser ordentligt og struktureret ud.

Med hensyn til valid-teksten er det vel ikke blær at informere potentielle kunder at man koder valideret HTML.??
Avatar billede Slater Ekspert
20. september 2009 - 22:49 #5
"Blære" var også i gåseøjne. Det er at gøre opmærksom på det, og jeg synes bare det ser uprofessionelt ud, på en eller anden måde. Det er ganske subjektivt, men hvor mange professionelle sider kender du, hvor der står? Jeg kan kun nævne W3C's egen hjemmeside - ikke engang mozilla.com, opera.com osv. har det.

Naturligvis er det mere relevant for en webdesigner at nævne, men som nævnt synes jeg så det hører mere hjemme på ydelser-siden, at skrive at en af de ting kunderne får, er en W3C-compliant side.
Kunderne kan jo sådan set være revnende ligeglade om DIN hjemmeside er compliant, bare deres bliver det.

- Men altså, det er bare min opfattelse. Du er jo ganske velkommen til at se anderledes på det :)
Avatar billede Digestive Nybegynder
01. oktober 2009 - 14:50 #6
jeg kan bedst lide: http://www.widesign.dk/

Syntes at det ser mere lækkert ud end det andet. Syntes det andet ser lidt "løst" ud i grafikken hvis man kan sige det så'n ;) men er absolut ikke dårligt eller grimt noget af det ;)