Avatar billede larsne Nybegynder
19. september 2009 - 13:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installation af linux fryser

Har nu prøvet med Ubuntu 9.04, Linux Mint, Poppy linux, og hver gang pånær én har installationen frosset mens filer blev kopieret fra cd til hd.
Den ene gang det lykkedes var det med puppy linux.
Jeg har tjecket at cd'erne er ok, og har testet harddisk + ram, der er alt sammen ok. Kan også installere XP uden problemer.

Det er en ældre bærbar jeg forsøger med.

Noget hints til hvad der kan være galt?
Avatar billede zagger Juniormester
19. september 2009 - 20:42 #1
Jeg har også selv haft problemer med at installere linux på ældre computere. Og mit bud er at de linuxversioner der installeres ikke er kompatible med hardwaren.

Men Ubuntu har lavet en netbook-version, som skulle køre på de fleste bærbare. Du kan da prøve om der er held med den.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook
Avatar billede larsne Nybegynder
20. september 2009 - 20:11 #2
Tak for svar.

Netbook versionen er vist beregnet på moderne notebooks, og er vist kun til flash installation så vidt jeg kan se, min bærbare kan ikke boote fra usb.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
21. september 2009 - 00:41 #3
har du prøvet med bootparametre så som: acpi=off noapic nolapic pci=noacpi
?

det kan oftest være det som fejler med nye distributioner på gammel hardware.

./psycosoft-funware :)
Avatar billede larsne Nybegynder
23. september 2009 - 14:26 #4
Har nu prøvet med andre bootparametre, også irqpoll uden succes, dog opnåede jeg på et tidspunkt at installationen fortsatte over de 30%, men den frøs så ved de 50.

Må nok sande at linux bare ikke rigtig kan med hardwaren,
puppylinux undtaget.
Avatar billede larsne Nybegynder
28. september 2009 - 09:58 #5
svar