Avatar billede pokemaster Nybegynder
16. september 2009 - 20:36 Der er 8 kommentarer

IE BUG

Hejsa.

Jeg har det store kendskab til HTML udover de basale ting - så derfor spørger jeg lige jer til råds.

Jeg ejer hjemmesiden http://www.fredericianews.dk og den fungerer helt fint i FireFox. Det er i Internet Explorer at den driller lidt. Hvis man kigger på web11-logoet i højre side, så ser det fint ud i FireFox og i Internet Explorer driller den.

Det samme med bunden hvor der står "COPYRIGHT (C) FREDERICIANEWS | DESIGN: REDSHARK.DK". Der står det på to linier i Internet Explorer.

Hvordan fixer man det? Hjælp søges :)
Avatar billede pokemaster Nybegynder
16. september 2009 - 20:44 #1
bump
16. september 2009 - 20:53 #2
Hvilken version af IE ?

Eller mener du TO RØDE linieboxe nederst ?

Sådan er DET hos mig ->
[Reed]COPYRIGHT (C)[/REED]
[Reed]FREDERICIANEWS | DESIGN: REDSHARK.DK[/REED]

(Højrestillet)
Avatar billede pokemaster Nybegynder
16. september 2009 - 21:10 #3
#2: I stedet for at teksten er i én linie, så laver den to bokse dernede så det står som du siger.. Ved du hvordan det kan ordnes, så det ser ordentlig ud? For i FF er ser det jo helt fint ud =)
Avatar billede pokemaster Nybegynder
16. september 2009 - 21:10 #4
#2: Og jeg ved ikke hvilken version af IE jeg bruger, hvordan ser man det?
Avatar billede zips Juniormester
16. september 2009 - 21:18 #5
Ret denne #siteRight i din css til dette.

#siteRight {
    width: 242px;
    float: left;
    text-align: center;
    margin: 0;
    padding: 0;
}

Det ser ud til at det er IE6

For at se hvilken version det er kan man i IE klikke på hjælp og vælge Om Internet Explorer for at se version.
Avatar billede olebole Juniormester
16. september 2009 - 22:10 #6
<ole>

Du har også et hav af markup fejl, som du bør rette, før du kan regne med udseendet:
    http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.fredericianews.dk%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

Hvis du udskifter din DTD til:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>

- og udskifter alle XHTML lukninger [b]/>b] med [b]>/b], reducerer du de 105 fejl til 24, hvilket er lidt lettere at have med at gøre  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede pokemaster Nybegynder
23. september 2009 - 01:27 #7
ole: Kommer siden så ikke til at blive underlig?
Avatar billede olebole Juniormester
23. september 2009 - 01:43 #8
Det er ikke utænkeligt, da den jo så vises i betydelig bedre overensstemmelse med CSS standarden - men så skyldes det, at HTML koden ikke modsvarer dine ønsker  =)