Avatar billede kelleolsen Nybegynder
14. september 2009 - 17:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hardwareudvikler?

Hey alle eksperter.

Jeg er ikke så gammel, men skal snart til at vælge uddannelse. Og jeg er faktisk på lidt bar bund. Jeg ved lidt hvad jeg vil:

- Hardwareudvikling
- (Softwareudvikling)
- Vil gerne til usa og arbejde (gerne over til nogle store it firmaer
- Vil være med til at udvikle nyt hardware, som fx grafikkort, processore, bundkort osvosv

Men jeg aner ikke hvilken uddannelse jeg skal have så.

Jeg har tit tænkt på: "Jamen hvilken uddannelse har dem som sidder i USA ved et eller andet it firma, som fx NVIDIA, nu når de sidder og udvikler grafikkort? Eller Acer som udvikler computere?

Jeg har læst lidt om nogle uddannelser, men tænker: "Er det nok til at kunne arbejde ved Sony, Intel eller noget andet? Har de ikke større uddannelse dem som sidder og udvikler hardware der ovre?

- Datafagtekniker
- Diplomingeniør - Datateknik og IT
- Civilingeniør
- Kandidatuddannelse i IT Product Design (2 års uddannelse)
- Kandidat IT (2 års uddannelse)
- IT-Konsulent
- IT-Udvikler

Hvad uddannelse har dem som sidder i USA og udvikler hardware og computere for de store firmaer, og hvilken uddannelse skal jeg vælge (måske en af de overnstående), for at få en lille chance for at komme til USA, men i hvert fald få en stor IT stilling?
Avatar billede mariaf Juniormester
15. september 2009 - 08:05 #1
Datalog eller civilingeniør, hvis du vælger en retning med software.
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
15. september 2009 - 15:04 #2
Hvad med hardware?
Avatar billede Qwalk Nybegynder
22. september 2009 - 15:03 #3
Disse uddannelser vil helt sikkert være noget for dig.

Elektroteknologi kan læses på DTU, Danmarks Tekniske Universitet, og kræver en gymnasiel eksame. Varighed omkring 5 år.

Elektronik og it kan læses på Aalborg Universitet. Samme krav, samme varighed.

Den mest interessante uddannelse for dig, vil nok være Elektronik og it.

Læs mere her:

Elektroteknologi: http://www.ug.dk/forside/uddannelser/universitetsuddannelser/tekniskvidenskabeligeuddannelser/civilingenioeruddannelser/elektroteknologi.aspx

Elektronik og it: http://www.ug.dk/forside/uddannelser/universitetsuddannelser/tekniskvidenskabeligeuddannelser/civilingenioeruddannelser/elektronik_og_it.aspx
Avatar billede kelleolsen Nybegynder
22. september 2009 - 18:14 #4
Tak :) vil du have points?
Avatar billede Qwalk Nybegynder
22. september 2009 - 19:34 #5
Hvis du mener dette er det bedste svar du har fået på dit spørgsmål, så ja. :)
Avatar billede acw Nybegynder
30. september 2009 - 22:58 #6
Udover elektronik og IT på aau, er der jo også den klassiske svagstrøms(elektronik)ingeniør, der kan læses på ingeniørhøjskolerne, og på DTU.