Avatar billede nitz Nybegynder
14. september 2009 - 07:54 Der er 8 kommentarer

Formateret Acer uden recovery cd

Hej alle,

Jeg har en Acer 3634 stående med et formateret C drev og angiveligt en recovery på et D drev.

Jeg har siddet hele weekenden og prøvet at få aktiveret denne recovery da jeg ikke ligger inde med CD'erne.

Status er nu at den eneste mulighed jeg har er CTRL + ALT + DEL da NTLDR mangler.

Jeg har fulgt nogle af HelgeC's guides. blandt andet har jeg kørt en scandisk uden nogle fejl, og jeg har prøvet at køre GParted, men når jeg booter op på INSERT, kommer der kortvarigt et grafisk miljø og så går den tilbage til kommandoprompt. Jeg kan ikke højreklikke og vælge recovery til boot.

Yderligere har jeg prøvet at installere en anden Windows XP på det formateret drev, men efter noget tid med at kopiere filer over til installation, kommer den op med en fejl om at den ikke kan kopiere filen (hovedsageligt .dll filer) og jeg kan vælge at ignorere eller exit.

Hvis jeg prøver at ignorere alle disse filfejl, så ender den med en blå skærm med "memory management" fejl og jeg kan kun slukke maskinen.

Jeg har også prøvet at skifte harddisk og installere en ny windows, men med samme resultat.

Kan den overhovedet reddes, eller er det en hardwarefejl?

Jeg håber VIRKELIG nogen har en idé jeg ikke selv har set!

Med venlig hilsen

Tommy
Avatar billede nitz Nybegynder
14. september 2009 - 07:56 #1
Her er lige den fejl jeg får når jeg prøver at benytte HelgeC's Insert boot:

Unloading unneeded AGP modules...
exec /usr/bin/Xvesa -x dbe -mouse "/dev/psaux",5 -screen 1024x768 -shadow -nolisten tcp -I &>/dev/null

Herefter kan man så skrive kommandoer, men hvis jeg prøver at skrive gparted her, så kommer den frem med SQUASHFS error og ender med en error while loading shared libraries /usr/lib/libXrandr.so.2: invalid ELF header
Avatar billede mr_falle Nybegynder
14. september 2009 - 08:16 #2
Hej

Hvis du ikke har slettet Acer´s recovery partition, kan du starte denne ved at trykke på ALT + F10 under opstart (Når Acer logoet vises på skærmen).
Avatar billede nitz Nybegynder
14. september 2009 - 08:23 #3
Hej Mr_Falle,

Tak for dit svar.

Det er desværre prøvet på alle mulige måder, men alligevel så resulterer det også i den famøse "NTLDR mangler" og det er kun muligt at genstarte maskinen.
14. september 2009 - 09:01 #4
Du har ikke fortalt om der overhovedet sker noget som helst mht nævnte ALT + F10 under opstart (Når Acer logoet vises på skærmen). ?

Kommer "NTLDR mangler" med det samme eller EFTER recovery proceduren ?
Avatar billede nitz Nybegynder
14. september 2009 - 09:06 #5
Den kommer først. Altså lige efter jeg har holdt ALT + F10 nede under Acer logo billedet. Så jeg kommer ikke engang hen og fanger recoveryproceduren.
Avatar billede pazau Nybegynder
14. september 2009 - 23:08 #6
Når BIOS-skærmen vises, viser den så ikke at du kan trykke på en tast for at gendanne? - Det gør den på min Acer Aspire One.
Avatar billede nitz Nybegynder
15. september 2009 - 12:59 #7
Hej Pazau,

Nej, det gør den ikke.
Avatar billede sullep Nybegynder
15. september 2009 - 13:45 #8
Har du forsøgt dette.

To activate the BIOS utility, press <F2> during POST.

1 Check to see if Acer disk-to-disk recovery is enabled or not.
2 Make sure the D2D Recovery setting in Main is Enabled.
3 Exit the BIOS utility and save changes. The system will reboot

To start the recovery process:
1 Restart the system.
2 While the Acer logo is showing, press <Alt> + <F10> at the same time to
enter the recovery process.
3 Refer to the onscreen instructions to perform system recovery.