Avatar billede larserik Nybegynder
12. september 2009 - 22:40 Der er 4 kommentarer

Bold tekst onclick

Har noen et eksempel på et javascript som tar markert tekst i et textfield, og setter <b> markert tekst</b> og returnerer den til textfieldet...

Med andre ord ønsker jeg en funksjon for å gjøre markert tekst om til bold/italic eller lignende.
Avatar billede olebole Juniormester
13. september 2009 - 14:16 #1
<ole>

http://ckeditor.com/

/mvh
</bole>
Avatar billede larserik Nybegynder
13. september 2009 - 19:26 #2
Problemet er at CKEditor, Pintexx, TineMCE og andre WYSIWYG editorer gir fryktelig stygg HTML. Hvis jeg kopierer inn formatert tekst, kanskje til og med tabeller fra en Word fil så prøver WYSIWYG editoren å etterligne formateringen. Det blir ikke så pent. Ønsker at editoren kun limer inn REN TEKST og ingen formatering.

Eneste måten jeg har fått det til på er å bruke et helt ordinært textfield.
Avatar billede olebole Juniormester
13. september 2009 - 20:32 #3
CKEditor har både en Indsæt som ikke formateret tekst og en Indsæt fra Word knap - og de andre webeditors, jeg har set, har haft lignende features
Avatar billede olebole Juniormester
13. september 2009 - 20:35 #4
- og du bestemmer selv opsætningen:
    http://ckeditor.com/demo

- klik på Custom toolbar