Avatar billede Opal2009 Nybegynder
12. september 2009 - 11:32 Der er 6 kommentarer

Hvordan ændrer man målene på et objekt i Illustrator?

Hej
Jeg har tegnet et objekt i Illustrator, som jeg gerne vil ændre målene på. Hvordan gør jeg det? Jeg vil f.eks. ændre målene på en bil jeg har tegnet til at være 160X160 pix.
Hvordan ændre jeg størrelsen på hele billedet? Er der noget i Illustrator som fungerer ligesom Image Size i photoshop?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2009 - 11:36 #1
I Illustrator behøver du ikke at ændre målene på billedet, da alt er lavet i vektor og derved er skalerbart. Der er først grund til at vælge størrelse når du skal eksportere tegningen til et bitmap-billede.
Avatar billede Opal2009 Nybegynder
12. september 2009 - 12:36 #2
Billederne skal eksporteres over i Photoshop. Derinde skal de have en størrelse på 160X160 px hver. Hvornår skal jeg så definere størrelsen?
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2009 - 14:17 #3
Åbn .ai filerne direkte med Photoshop. Så får du muligheden for at vælge hvor stor du vil ha' dem.

Ps. Tager til Istanbul om tre minutter. Vil ikke kunne svare den næste uge.
Avatar billede amazon Nybegynder
12. januar 2010 - 11:42 #4
I illustrator: Åbn vinduet Transform (Shift + F8) her kan du indstille bredde/højde på dine objekter.
Hvis den måler i mm kan du ændre det i preferencer (Ctrl + K)
Avatar billede gimle007 Praktikant
09. april 2010 - 12:24 #5
Du kan også bare i tranform paletten skrive 160 px selv om måleenheden f.eks. er mm... Man kan også bruge % osv. man kan f.eks. skrive 50%.
Avatar billede gimle007 Praktikant
09. april 2010 - 12:27 #6
Men som de andre rigtig nok siger, så behøver du ikke lavde den endelige størrelse i Illustrator. Hvis du alligevel skal have filen over i photoshop (og hvorfor skal du forresten det???) kan du bare vente til du åbner ai eller eps filen ovre i photoshop og du bliver spurgt om størrelsen på objektet i PX.