Avatar billede nitz Nybegynder
11. september 2009 - 20:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xp kan ikke starte, ikke engang kommandoprompt

Jeg har en bærbar der pludselig slukkede og så efterfølgende ikke vil starte op igen.

Det er en Acer 3634WLMI og jeg har ikke en isntallations CD til den da den ligger på harddisken hvor man aktiverer den ved ALT + 3 x F10.

Dette gør at jeg ikke kan køre en repair på den og når jeg prøver at starte den op i fejlsikret tilstand med kommandoprompt, så får jeg bare en besked om at windows ikke kunne starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:

\windows\system32\config\system

Jeg kan selvfølgelig godt køre en recovery på den, men så mister jeg alle filer og det ville jeg gerne undgå. Har I nogle idéer?

Med venlig hilsen

Tommy
Avatar billede jonner40 Nybegynder
11. september 2009 - 21:11 #1
Prøv med en boot cd
feks. denne her http://www.ubcd4win.com/
de er fyldt med diverse gode værktøjer
Avatar billede nitz Nybegynder
12. september 2009 - 13:42 #2
Tak for dit forslag, jeg er gået igang med at downloade den.

I mellemtiden er der dog sket det at jeg er kommet lidt videre.

Jeg har fået formatteret C drevet så det er helt tomt. Jeg har stadig et D drev hvor recover filerne ligger til at reinstallere maskinen med.

Problemet er nu at jeg ikke kan få aktiveret denne recovery fordi der ikke er noget styresystem på. Den siger NTLDR mangler og jeg kan kun genstarte maskinen.

Hvis du har nogle gode ideer omkring dette, må du meget gerne sige til.
Avatar billede jonner40 Nybegynder
12. september 2009 - 14:00 #3
Jamen det har jeg da

se svar #22

http://www.eksperten.dk/spm/885542#reply_7446392
Avatar billede nitz Nybegynder
13. september 2009 - 12:26 #4
Hej igen,

Tak for linket! Jeg får bare ikke muligheden for at højreklikke når jeg booter op på den cd, da den efter kort tid med en skærm i sort/hvid og med et x i midten går tilbage til tekstskærm hvor der står:

Unloading unneeded AGP modules...
exec /usr/bin/Xvesa -x dbe -mouse "/dev/psaux",5 -screen 1024x768 -shadow -nolisten tcp -I &>/dev/null

Herefter kan man så skrive kommandoer, men hvis jeg prøver at skrive gparted her, så kommer den frem med SQUASHFS error og ender med en error while loading shared libraries /usr/lib/libXrandr.so.2: invalid ELF header
Avatar billede nitz Nybegynder
13. september 2009 - 19:32 #5
Jeg har fundet frem til at den ikke kan installere en anden windows end den der følger med, så jeg må bestille en ny recovery cd fra Acer.

Tak for hjælpen i hvert fald. Hvis du vil have point, kan du bare efterlade et svar!
Avatar billede jonner40 Nybegynder
13. september 2009 - 20:09 #6
Ok hermed et svar
held og lykke med projektet
Avatar billede nitz Nybegynder
13. september 2009 - 20:11 #7
Mange tak og tak fordi du prøvede.