Avatar billede philiq Nybegynder
09. september 2009 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Hjælp til køb af router ^^

Hej, vi er nogle drenge der sidder og gamer i frikvarterene,
men vores pc-pc opkobling er lidt for sløvt når vi spiller cs.
så vi har for meget lag.. Så vi har besluttet at købe en router,
men hvilken en skal man vælge hvis en ca. 15 personer skal kunne køre på det?

Hilsen Philip

Ps. PÅ forhånd tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2009 - 18:42 #1
køb en switch den er også meget billigere
Avatar billede jannick2400 Nybegynder
10. september 2009 - 10:22 #2
Jape14 - det er småører vi snakker om hva angår pris. en switch med 16 porte koster næsten det samme som en billig router.
du kan rent faktisk få en router der er billigere end en 16 ports switch. men så kører den kun 54 mb og det er måske lidt sløvt til 16 mennesker.

Det kommer an på om i skal køre trådløst eller om i allesammen vil køre med ethernet-kabel.

Hvis i allesammen kører med kabel er der en billig og brugbar switch her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=530773

Hvis i allesammen kører trådløst er der en billig router her: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=391008
Avatar billede philiq Nybegynder
10. september 2009 - 12:56 #3
Hey tusinde tak for hjælpen, Jannick,
ja vi skal helst have en trådløs. kiggede på en igår nede i
fona, kan ikke lige huske hvad den hedder, men tror du at enhver trådløs router til en 400 kr, kan bruges?
Avatar billede jannick2400 Nybegynder
10. september 2009 - 13:15 #4
selv tak. Ja det vil jeg mene. medmindre den er skabt til noget helt specielt.
men lad være med at køb den i fona. elgiganten har prisgaranti, så de er altid billigere end deres konkkurenter.
og hvis du kan vente et par dage så køb en på nettet. det er altid billigere. af mærker kan jeg varmt anbefale d-link og linksys.
De har faktisk en d-link i elgiganten lige nu som har fået skidegode anmeldelser(se her - http://komputer.dk/test/netvaerk/d-link-dir-615 ) af både professionelle og alm brugere. den hedder d-link DIR 615 og koster 379,-
Avatar billede philiq Nybegynder
10. september 2009 - 13:35 #5
ok, tusinde tak :)

jeg vil tage en tur til elgiganten.