Avatar billede deejay1984 Novice
08. september 2009 - 01:00 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

PLC starter kit

Hej eksperter

Jeg søger en form for PLC starter kit så jeg kan lære at programmere PLC'er.

Jeg tager evt. på PLC kursus senere.

Er det muligt uden at have rodet med PLC før at man indenfor overskuelig fremtid kan lave et system så man kan snakke med en plc via ethernet - Evt. produkter her søges også?

PS. Er uddannet elektronikfagtekniker

Med venlig hilsen

Daniel Jensen
Avatar billede deejay1984 Novice
16. september 2009 - 17:31 #1
Slet ingen der har et bud?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
08. november 2009 - 19:40 #2
Jo - du skal gå ind på 3S hjemmeside og henter deres compiler. Her kan du programmer PLC'er. Både i ST´, IL og aller de andre sprog. Den bygger på Codesys. Lad mig høre hvis det ikke virker.
Avatar billede petzel Novice
27. december 2009 - 21:15 #3
www.wago.dk

De benytter codesys til programering, og hos dem kan du anskaffe en start pakke med controller, sofrware, IO moduler til rimelige penge..

Jeg benytter et system med deres ethernet controller 750-841 til styring af lys mv. i min bolig.
Avatar billede deejay1984 Novice
27. juli 2010 - 13:10 #4
Har købt mig et siemens kit efter at have været på kursus men tak for forslagene