Avatar billede sig-mig-det Nybegynder
06. september 2009 - 09:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Passe på sin IP-adresse?

Jeg syntes det er interessant at besøge forskellige "anderledes" politiske og religiøse sider på internettet. Sådan nogle, som påstår, at en race er bedre end en anden o.s.v

(Noget vrøvl, efter min mening!)

Men jeg går ind for ytringsfrihed selv for "tumper".

Spørgsmål:
Bør man passe på sin IP-adresse, når man besøger sådanne sider?

Kan den "udnyttet" - "efterspores" ?, ja, hvad ved jeg ... ????

MvH
sig-mig-det
(Fra København N)
Avatar billede danco Nybegynder
06. september 2009 - 09:57 #1
Altså, jeg kan ikke rigtig se hvorfor du skal passe på din IP adresse. Med mindre du besøger websites som overvåges pga. terror osv.
Men altså der er ingen grund til at passe på din ip adresse på websites, med mindre du går noget direkte ulovligt hvilket du jo naturligvis ikke skal gøre.
Hvis disse websites kunne finde på at bruge din ip adresse til et eller andet er det overtrædelse af internationale love osv.

Så kan jeg ikke se nogen grund til ?
Avatar billede f-arn Guru
06. september 2009 - 10:36 #2
Altså-det gør jeg da rent rutinemæsigt. jeg VIL ikke overvoges derfor benytter jeg mig af diverse ting for at gøre det besværligt for krænkerne
Avatar billede jonner40 Nybegynder
06. september 2009 - 11:22 #3
Prøv at se om det er dette du søger
http://www.pcworld.dk/blogs/Webworld/1129
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2009 - 12:37 #4
Nej, der er ingen grund til at du skal passe på noget som helst. Det eneste problem kan være hvis siderne indeholder direkte ulovlige ting, så som børnepornografi.
Avatar billede sig-mig-det Nybegynder
06. september 2009 - 12:41 #5
ja, det med børneporno er det ikke ...

Heller ikke voksen-porne ...

Jeg tænker mere på extremistiske sider, som Al Kaida, Nazi-link o.s.v

(Er ikke selv hverken Nazist eller extrem Islamist)
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. september 2009 - 16:57 #6
Hvis man kaster tilstrækkelig med resourcer efter det, kan kan du kke gemme dig.
Du kan gøre der urentabel at finde dig.
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2009 - 17:54 #7
I ser helt forkert på det. Spørgsmålet er ikke hvor meget det koster at finde dig, men hvorfor man skulle bruge kræfter på det. Det er ikke ulovligt at være inde på den slags sider, og politiet gider næppe sidde pusle med at finde privatpersoner.
Avatar billede sig-mig-det Nybegynder
06. september 2009 - 19:52 #8
Nu er det IKKE politiet jeg tænker på - !

men Jonny Hansen i  Greve, Bin Laden, Lederen af K.K.K i USA ...

(Eller deres "hvervekontor")

Nej det er ikke forbudt - Og det ønsker jeg heller ikke det skal være.
For man kan få sig et "billigt grin".

(Men desværre er der jo nogle, som opfatter det positivt, og disse hjerne-døde organisationer får en ny tilhænger).

Alligevel vil jeg personligt IKKE have dem forbudt ...
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2009 - 20:56 #9
Hverken Jonny Hansen i greve, Bin Laden eller Thomas Robb (kilde: Wikipedia) kan opspore dig, din e-mail eller dit telefonnummer vha. din ip-adresse. De eneste der kan det er politiet med en dommerkendelse i hånden, og da du ikke har gjort noget ulovligt er det intet at være bange for :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. september 2009 - 21:27 #10
Det sidste er nu en halv sandhed. Sender du fx mail med Hotmail (og mange andre steder), får man IP-nummeret serveret sammen med email-adressen. Der er også andre måder at prøve at få dem knyttet sammen.

Men det er da rigtigt at de ikke målrettet kan gå efter at finde oplysningerne.
Avatar billede ksoren Nybegynder
06. september 2009 - 21:38 #11
Mange internetsider indeholder skadelige kode, som måske kan overtage ens computer. Det er også en vej ind. Folk har ofte personlige oplysninger liggende.
Avatar billede sig-mig-det Nybegynder
08. september 2009 - 11:48 #12
Er der flere som vil have del i points? så kom med et svar...

Tak til alle.

kimsey0 m.m

hvad er det du specielt gør f-arn?

Tak for link jonner40
Avatar billede jonner40 Nybegynder
08. september 2009 - 14:43 #13
Helt fint :o)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2009 - 16:24 #14
Hvis du ønsker at forblive anonym kan du se på Tor-projektet:
http://www.torproject.org/
Tor sender din trafik igennem et kompliceret netværk af proxier og sørger derved for at det bliver svært at opspore din rigtigt ip-adresse.