Avatar billede Majlund-88 Praktikant
05. september 2009 - 18:19 Der er 5 kommentarer

Deling af 3G net mellem to børbare.

Hej.

Jeg skal ned til en kammerat her om en uges tid, og han har 3G mobiltbredbånd (USB).

Jeg tager minw 2 bærbar computer med da han har en stationær computer (win xp).
Min 2 bærbar har, windows vista på den ene og windows xp på den anden.

Har derfor tænkt på at smide hans mobilebredbånd på den ene bærbare pc, og så se om vi kunne tilkoble hinanden trådløst og på den måde dele netværket..

Er det muligt?

Hvis hvordan gør jeg det mellem XP og Vista?

Jeg gider ik til at købe den der router som passer til mobiltbredbånd, da det kun er 1 aften med poker hele natten.

Hvad og hvordan er det nemmest at gør det ?

Hilsen Thomas Thomsen
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
05. september 2009 - 18:21 #1
Rettelse.. Det er ikk 3G .

Det er 3mobil mobilebredbånd :)
Avatar billede ziron Nybegynder
05. september 2009 - 18:51 #2
Først det kan godt lade sig gøre :)

Som jeg kan forstå det skal i på nettet med 2 computere?

Hvis så vil det letteste være at sætte det mobile nætværk i en computer, og så sætte en netkabel fra den computer til den anden (et krydset kable hvis det direkte mellem computerne).

Og der efter lave en "brigde" netværksbro.

Google kan hjælpe dig med en masse guides herom, prøv:

http://www.google.com/search?q=bridge+network+connection

evt med xp / vista med i søge kriteret.

Ellers er der også hvis i vil prøve at lave med en trådløs deling:

http://www.google.com/search?q=bridge+wireless+network

Dette skulle være alt :) Den første løsning plejer at vøre lige til.

PS. husk på pokerstedernes regler når man spiller samme bord/tournering med samme ip.
I vil have samme ip når i deler en internet forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2009 - 21:35 #3
Du kan finde to løsninger i dette spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/882510
Avatar billede Majlund-88 Praktikant
25. april 2011 - 21:07 #4
ziron - skriv lige et svar
Avatar billede ziron Nybegynder
26. april 2011 - 15:46 #5
svar