Avatar billede hobbittend Novice
04. september 2009 - 16:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Køb af ny computer

Hey!

Jeg står og skal købe mig en nye computer.
Jeg har ikke helt gjort op med mig selv om det skal være PC eller bærbar, men jeg mener ikke umiddelbart jeg har det store behov for en bærbar, så hvis prisen er lavere for stationære bliver det nok sådan en ;)

Jeg skal bruge den til dagligdags ting naturligvis, dvs. e-mail, surfe på nettet, måske kode lidt VB.net og PHP, og ellers til spil. Jeg er ikke ligefrem en gamer, men jeg sætter pris på at spillene ikke lagger og at jeg kan nyde graffikken.

Er der nogen der har noget at anbefale for nutiden?

- Jeg vil ikke have vista på den, og ved ikke om jeg skal gå på windows 7 eller blive ved XP lidt endnu. (har allerede XP og Office)
- Jeg har mod på at samle den selv hvis det kan betale sig.

Hvilke dele eller computere er værd at gå efter?
Avatar billede jannick2400 Nybegynder
10. september 2009 - 11:25 #1
Jeg kan anbefale nok så mange forskellige færdige pc'er.
prisen for en bærbar der skal kunne spille er lidt højere end for en stationær.
og så bliver den meget varm hvis du spiller flere timer om dagen, og der siger mine erfaringer mig at en stationær holder meget længere tid..

så du skal gøre op med dig selv om du vil have en ikke så holdbar billig bærbar. eller om du vil have en stationær som holder længere tid, som performer bedre, hvis vi sammenligner prisen og hvor du selv kan skifte hardwaren ud hvis noget skulle sige fra på et tidspunkt.

Kort sagt, så kommer det an på hvor mange penge du vil ofre både nu og på sigt.
men jeg vil da helt klart anbefale en stationær, medmindre du har behov for at tage din pc med dig rundt..
Avatar billede hobbittend Novice
27. juli 2010 - 17:34 #2
Smid et svar for point hvis det er =)
Avatar billede hobbittend Novice
02. juni 2011 - 12:30 #3
Så tager jeg dem selv :)