Avatar billede rayfi Nybegynder
03. september 2009 - 22:59 Der er 4 kommentarer

Opsætning af Browser Validering

Jeg har lige et spørgsmål til en netværks eksper.

Hvis man skal sætte et trådløst netværk op - Med eller uden AP's hvordan kan man få lavet en browser validering.

Det man ser på skole f.eks. Hvor man slutter til det trådløse netværk og så åbner man IE eller firefox og så beder den om brugernavn og kode?
Avatar billede telly Nybegynder
04. september 2009 - 08:20 #1
Hej rayfi,

Din overskrift er lidt misvisende. Browser Validering er f.eks. en funktion der validerer hvilken type browser du bruger.

Det du skriver du har brug for lyder mere som en Bruger Validering. Dvs. en slags proxy der "intercepter" enhver form for tilgang til internettet og beder om brugernavn/kodeord før brugeren får adgang.

Den slags kaldes ofte et gæstemodul og ses på f.eks. hoteller eller skoler som du selv nævner.

Der findes flere produkter hvor dette er integreret eller kan tilkøbes. Nogle eksempler er HP ProCurve MSM Wireless Controller eller BlueSocket Controller. Disse produkter kan f.eks. validere en bruger op mod et AD, RADIUS eller bare via LDAP.
Avatar billede rayfi Nybegynder
04. september 2009 - 08:29 #2
Tja - Om ikke andet læste du alligevel tråden ;)

Men mere om man kan sætte en hjemme router op til det ?

Altså ved hjælp af software eller lign. og skal routeren understøtte noget specielt ?
Avatar billede telly Nybegynder
04. september 2009 - 14:03 #3
Eneste grund til at dit indlæg fangede min interesse er at den er posted under LAN/WAN som er min niche, og at "Browser Validering" normalt ikke er noget jeg hører i sammenhæng med LAN/WAN, så jeg blev nysgerrig :)

Med for at svare på dit spørgsmål...

Jeg er ikke bekendt med at man kan sætte en "hjemme router" op til det. Jeg er i hvert fald aldrig støt ind i en, men igen "hjemme routere" er ikke det jeg arbejder mest med i hverdagen.

Jeg aner ikke om producenten af "hjemme routeren" har lavet en firmware/software version der understøtte denne slags, det må du kigge på deres website for. Ellers må jeg spørge om du har prøvet at google det?
Avatar billede rayfi Nybegynder
05. september 2009 - 11:56 #4
Når jeg lige tænker mig om så er det faktisk mere end muligt.
Stofa bruger det ofte til internet i lejligheder. Eller hvertfald de steder jeg har set det :).

Så må li finde ud af opsætningen og routeren :)