Avatar billede alfredo Nybegynder
03. september 2009 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Test harddisk for defekt

Hej
Jeg har fået en bærbar pc der skulle være defekt og ikke værdifuld nok at reparerer på. Det er en ASUS F3T-AP013C AMD Turion 64 X2 1.6GHz / 1024MB / 160GB / TFT15.4 / DVDRW / Vista Home Premium. Med tilkøbt ekstra 1gb ram. Der er sort skærm når jeg tænder den, men jeg kan høre at det knitre og knager i computeren. I går tænkte jeg, at den var jo defekt så intet kunne ske ved at skille den ad. Da jeg så havde haft harddisken ude og sat den i igen, hvorefter jeg satte strøm til computerne, så startede skidtet pludseligt op som normalt. Den var noget usamlet da jeg prøvede og slukkede så den igen for at samle den.
Jeg har efter dette ikke kunne få liv i den igen, men er da nu lidt overbevist om at harddisken er problemet. er der nogen mulighed for at jeg kan teste denne harddisk eller pc evt. ville den kunne starte op fra en ekstern harddisk/ SD-card ? Jeg er bestemt ikke noget pc-geni, så har ikke meget begreb på det.
Men en bærbar der ikke er mere end lige 2år skal man vel forsøge at fixe. Håber at I kan hjælpe mig.
Mvh
ALFREDO
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. september 2009 - 15:01 #1
Uanset om harddisken er defekt skal du have billede på fra start når BIOS eller Asus startskærm vises. Er der det?
Hvis ikke, så er det ikke harddisken der er problemet.
03. september 2009 - 15:15 #2
... tror mere det er et eller andet i samlingen af PC-spillen at der er gået noget galt ... check det igen...

PS: Du vil få lidt mere feedback på dit spørgsmål hvis DU også giver feedback på dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/alfredo

http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede alfredo Nybegynder
03. september 2009 - 16:35 #3
Jeg får intet billede på skærmen og jeg har jo ikke samlet den selv blot haft den åben en smule og haft harddisken ude.
Pokkers så må der jo være en løs forbindelse et eller andet sted.
Avatar billede alfredo Nybegynder
03. september 2009 - 18:32 #4
Hej
Jeg har fået den til at virke, men aner ikke hvad jeg har gjort.
Kun pillet en minimal del af bagbeklædningen af rykket lidt i plastikken og så startet den igen. Så kørte den igen, derefter har jeg samlet den langsomt og genstartet den flere gange i forløbet,og en gang ville den pludseligt ikke igen så afmonterede jeg delen igen og startede den igen , for så at påmonterer den del der lige lavede bøvl. Den er nu samlet nu og køre. Jeg er bare bange for at det er en løs forbindelse der kan komme nu og da og jeg ikke aner hvad jeg skal gøre ved.
Men nu køre den så lad os håbe det var det og sige tak til den gavmilde person der smed sin pc hos mig :) .. Og tusind tak for jeres svar.
Avatar billede alfredo Nybegynder
03. september 2009 - 18:34 #5
Jeg måtte give mig selv point aner ellers ikke hvordan jeg lukker tråden :)