Avatar billede discostu Nybegynder
02. september 2009 - 09:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oprydning på IIS

Hej

Jeg har overtaget en webserver med mange sites på, er det muligt at lave et script der slår op i dns og verificerer dette site ligger på serven eller om det evt er flyttet, således at jeg kan få ryddet lidt op
Avatar billede Spotgun Seniormester
02. september 2009 - 11:29 #1
Jeg sad med en lignende opgave på et tidspunkt, og fik lavet et par værktøjer til formålet.

IISList - trækker en CSV fil ud bl.a. med alle hostheaders på IIS'en:
http://clandestine.dk/exp/885329/iislist.zip
For at dumpe en liste, skriv:
IISLIST localhost > sites.csv

Batch DNS Lookup - Kan slå DNS op for en bunke domæner på en gang:
http://clandestine.dk/exp/885329/batchdnslookup.zip

Begge værktøjer kræver .Net 2.0 eller 3.5 (kan ikke lige huske hvilken version, men hvis du har 3.5 er der ingen problemer).
Avatar billede Spotgun Seniormester
09. september 2009 - 11:39 #2
Kunne du bruge værktøjerne til noget?
Avatar billede discostu Nybegynder
10. september 2009 - 09:47 #3
Ja tak, det gjorde tricket, tusind tak
Avatar billede discostu Nybegynder
13. juli 2011 - 12:07 #4
denne virkede tusind tak