Avatar billede carstengp Nybegynder
01. september 2009 - 19:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kopiere bootfiler fra CD til HD

Jeg har brug for at lægge en bootbar CD med indhold ind på en harddisk så harddisken kan boote indholdet på en bærbar PC.

Jeg har disken i et USB-kabinet.

Jeg har XP på den maskine, der skal foretage kopiering.

Hvordan gør jeg lige det?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. september 2009 - 20:16 #1
Det står i alt fald ikke mig helt klart hvad du ønsker at gøre.
Men hvis du mener, at du efter at have kopieret en bootbar CD
til en harddisk, kan boote op på harddisken på CD indholdet, så
er svaret, at det kan du ikke.
Avatar billede carstengp Nybegynder
01. september 2009 - 22:07 #2
Nej... jeg ville blot lave en bootbar harddisk såvel som man kan lave en bootbar CD, Diskette osv., altså en harddisk, der booter op med f.eks. en C:> prompt så man kan køre det indhold, der ligger på den.

Men jeg har fundet en anden løsning hvor jeg booter på en USB-nøgle i stedet for... det virker fint. Så jeg lukker igen.
Avatar billede collin Nybegynder
01. september 2009 - 22:21 #3
Ikke nemt men - om du så mener du ville installere/genoprette Windows fra en ekstern disk (lidt svært) eller du vil installere og køre Windows selv fra ekstern disk (meget svært) - bestemt muligt.  Prøv at beskrive mere præcist hvad det er du vil gøre og jeg vil finde nogle nyttige links til dig. Hvis du vil genistallere / genoprette Windows og din bærebare mangler et CD drev kunne du prøve dette:
http://www.eeeguides.com/2007/11/installing-windows-xp-from-usb-thumb.html  (Den virker - jeg har prøvet den!)
Det beskriver installation af Windows fra et USB stik, som du måaske ikke har overvejet, men i så fald kunne være en mere bekvemmelig løsning. Men stort set samme principper gælder for installation fra en USB disk. Hvis du vil boote i et sikkert miljø fordi du mistænker at der virus i dit system partition kunne BartPE være det rigtige værktøj. (Det kan også lægges på USB stik, men det har jeg dog ikke prøvet endnu.)