Avatar billede dennish Nybegynder
01. september 2009 - 10:04 Der er 1 løsning

Tomcat - Too many files open

Hej Jeg har en tomcat-4.1.18 kørende på en Windows 32 bit maskine på en jdk-1.4.2_08. Jeg har cirka 16 applikationer liggende i webapps. Det benytttes Struts, JSTL, DWR og nogle andre frameworks. Med andre ord der er en del jar filer. Når Tomcat startes kommer fejlen Too many files open cannot compile.... Lidt søgning på google har givet mig følgende: (ser ud til at være i en bug i JVM)
http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=6533291
http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4189011

Er der nogen af jer der har oplevet ovenstående og hvordan slap i af med problematikken. (Nb. jeg kan ikke opgradere jdk eller opgradere til en 64 bit arkitektur)
Avatar billede dennish Nybegynder
09. september 2009 - 12:30 #1
Efter nogle test er svaret følgende:

Ved opstart af Tomcat 4.1 på en JDK 1.4 kræver hver jar fil 2 filreferencer. Så løsningen er af sørge for at rydde op i ens jar filer. Nogle gange har man nogle jar filer liggende der ikke benyttes og nogle gange kan applikationer jo dele jar filer såsom commons, jstl osv. Men hvad nu hvis man har mange applikationer og man støder på den øvre grænse på cirka 2038 åbne filreferencer. Så er løsningen er pakke ens jar filer ud i en mappe foo eller lignende. For så skal Tomcat ikke læse hver jar fil og derved spares der filreferencer. Jeg har testet med jdk 1.5 og her ser problemet til at være løst.